علی ساری نماینده مردم اهواز در جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی به عنوان نماینده موافق استیضاح گفت: شاید کسی فکر نمی‌کرد به دلیل بدعهدی دشمنان کشور دچار بحران و تلاطم شود و فرمانده‌ای برای این جنگ اقتصادی نداشته باشیم.

وی افزود: شما به عنوان کارگزار و وزیر بخش اقتصادی موظف بودید تمهیداتی را بیاندیشید تا با یک توئیت و با یک تهدید شرایط اقتصادی قبل از تحریم به هم نریزد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همکاران عزیز آقای کرباسیان که امروز در وزارتخانه اقتصاد مشغول به کار هستند، در یک سال گذشته تنها در چند جلسه مهم و کلیدی شورای پول و اعتبار حضور پیدا کردند. آیا چنین فردی شایسته ادامه کار در مقام عالی وزارت اقتصاد است؟

ساری با بیان اینکه آقای کرباسیان قبل از استیضاح متنی را منتشر کردند که در آن درباره مبارزه با فساد حرف زدند، گفت: ایشان در آن متن درباره واگذاری‌های متعدد در طول دوره مدیریت خود حرف زدند اما بزرگترین واگذاری وی فروختن بیمه البرز بود که باید پرسید آیا واقعا به بخش خصوصی واگذار شده است؟

وی ادامه داد: آقای کرباسیان در متن دستاوردهای چند خطی خود درباره فروختن ۹ هزار میلیارد تومان از دارایی بانک‌ها حرف زده است اما این در شرایطی است که قیمت ملک ۵۰ درصد افزایش یافته و دارایی بانک‌ها را زیر قیمت فروخته‌اند آیا این شق القمر است؟

این نماینده مجلس گفت: کاش می‌گفتید در شبکه بانکی چقدر املاک مازاد وجود دارد و با ارزان‌فروشی چقدر از این املاک را فروخته‌اید؟ اگر مصلح نظام بانکی هستید باید بدانید که املاک تنها بخشی از دارایی بانک‌ها هستند. شما با ۱۳۵ هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه بانک‌ها چه کرده‌اید؟

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه می‌دانم شما فرد متشخصی هستید و اگر خودتان استعفا می‌دادید بهتر بود، گفت: همه تقصیرهای اوضاع اقتصادی و شرایط بازار ارز را بر گردن بانک مرکزی انداختید کاش به جای این کارها و به جای اینکه در حاشیه امن قرار بگیرید، اقدامات اساسی برای اقتصاد انجام می‌دادید.

ساری تاکید کرد: آقای سیف به درستی برکنار شد و شما هم باید برکنار شوید. باید افرادی در این مسند بنشینند که آسیب‌های بزرگی به اقتصاد وارد نکنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به خوبی می‌دانید که ۱۱ شهریور موعد سررسید سپرده‌های با نرخ بالا است که با آزاد شدن آنها میزان نقدینگی به ۱۵۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

ساری افزود: از مبارزه با فساد اقتصادی می‌گویید اما نمی‌گویید با کدام مفسده مبارزه کرده‌اید از بودجه سال ۹۷ گلایه دارید اما نمی‌گویید در هیئت دولت چه مواضعی برای بودجه داشتید. می‌گویید دلار ۴۲۰۰ تومانی فراوان است اما بگویید دلار ۴۲۰۰ تومان برای چه کسانی موجود است؟

 وی گفت: ۳۸ هزار میلیارد دلار بدون هیچ تاثیرگذاری وارد بازار کرده‌اید کالاهایی که پیش از افزایش قیمت دلار پشت در گمرک مانده‌اند مابه‌التفاوت ارز می‌گیرید. کارکنان گمرک کارشکنی می‌کنند و ۹۰۰ هزار کد گوشی تقلبی ثبت شده است در بوشهر کسی در گمرک کار می‌کند که دادگاهی شده اما دوباره به گمرک برگشته است.‌

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.