الیاس حضرتی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان گفت: امروز روز سختی برای مجلس است. می‌خواهد تصمیم بزرگی بگیرد. برای خود من هم روز سختی است. سخت‌ترین تصمیم امروز بود که اولا استیضاح وزیر را امضا کردم که حدود ۳۰ سال است با هم دوست هستیم. استیضاح یک رفیق برای من سخت بود.

*علاوه بر این به خاطر قدرت و لابی قوی وزیر که باید به جای ظریف او را معرفی کنیم، از داخل و خارج مجلس به من رجوع کردند و از من خواهش کردند که امضایت را پس بگیر. پاسخ منفی به آن‌ها هم برای من سخت بود. بعضی‌ها به من گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی‌شان را با من قطع خواهند کرد.

*موضوع استیضاح و برنامه اقتصادی دولت به گونه‌ای چرخیده که امروز ما با مردم مواجهیم، با مردم اقشار پایین که نابود شدند و پوستشان کنده شد و از بین رفتند.

*چه کسی باید ستاد فرماندهی جنگ تشکیل شود؟ آ‌ن‌هایی که فقیر بودند بدبخت شدند. ما نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌اعتنا باشیم. وزیر اقتصاد یعنی معمار اقتصاد این کشور. خیلی از کشورها وزیر اقتصادشان معمار وضعیت اقتصادی کشور بود.

*ملت احساس بی‌پناهی می‌کنند. می‌روند مسکن و ارز و طلا می‌خرند نمی‌دانند باید چه کنند. دولت کدام ستاد جنگی را تشکیل داد در مقابل اقدامات آمریکا؟ مردم از کجا ببینند که شما دارید جدی کار می‌کنید؟

*ما بدبخت سوء تدبیرها هستیم. نیمه آبان تحریم‌ها شروع می‌شود و هنوز کاری نشده و ما داریم می‌لرزیم.

*در رفتار دولتمردان ما و قوه فضاییه آمادگی برای جنگ تمام عیار دیده نمی‌شود.

*حقش این بود که رئیس‌جمهور و جهانگیری و نیلی و نهاوندیان و نوبخت و سیف استیضاح می‌شدند، اما ما فقط دستمان به وزیر اقتصاد رسید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.