حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدو سی امین نشست خبری خود پیشاپیش فرا رسیدن عید غدیرخم را تبریک گفت و اظهار کرد: اتفاقی در روزهای گذشته در قم افتاد و در آنجا مطالبی گفته شد و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد آن حرف محکوم و رد شد و دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار قرار داد. در دادسرای وژه روحانیت پرونده تشکیل شد و دنبال ابعاد مختف قضیه است و سیستم اطلاعات هم دنبال می کند تا قضیه روشن و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی افزود: ۳۱۱ نفر از کسانی که در رابطه با فساد مالی محکوم به اعدام و حبس ابد و ۲۵، ۲۰، ۱۰ سال و ۵ سال و کمتر شدند که البته کل آمار محکومان اقتصادی ما نیست. ما در خصوص مفاسد مالی در همین سال های اخیر، ۶ نفر به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شدند. از این ۶ نفر، دو نفر اعتراض کردند و دیوان عالی کشور نقض کرد و دادگاه تجدید نظر حکم آنها را به ۲۰ سال تبدیل کرد. چهار نفر دیگر هنوز محکومیت اعدام را دارند. یک نفر اجرا شد و یک نفر در حال اجرا سایر مراحل است که اگر تمام شود حکم اعدام هم اجرا می شود و دو نفر دیگر هم اعاده دادرسی داده اند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: یک نفر به ۲۵ سال حبس، ۳ نفر به حبس ابد، ۱۴ نفر به ۲۰ سال حبس، ۹۵ نفر به ۵ تا ۱۰ سال حبس، ۳۶ نفر به ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۲۴ نفر یک تا ۵ سال و ۳۴ نفر نیز به کمتر از یکسال و ۵۴ نفر به انفصال دائم از مساغل دولتی، ۹۳ نفر به انفصال موقت از مشاغل دولتی، ۹ نفر به تبعید و حدود ۷۰ نفر به شلاق محکوم شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.