حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در صد و سی‌امین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبر نگار فارس در خصوص اینکه  در مسئله ثبت سفارش واردات ۶۴۸۱ خودرو که گفته می‌شود به صورت خلاف و تخلف گونه انجام گرفته سوالاتی برای مخاطبان وجود دارد. برای مثال چرا انقدر دیر این موضوع به قوه قضاییه اطلاع داده شده است یا اینکه چرا دیر به رئیس جمهور خبرداده اند یا اینکه چرا سازمان تعزیرات ۵ ماه معطل کرده است، گفت: مسئله و پرونده در اختیار آنها بوده است.

وی افزود: آنها مدعی هستند که بهمن ماه سال ۹۶ فهمیده‌اند که حتما تخلف صورت گرفته و قبل از آن از این موضوع مطلع نبوده اند.

محسنی اژه‌ای گفت: رییس سازمان توسعه تجارت هم احضار شد و در این خصوص از وی تحقیق شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: آنها می‌گویند به تشخیص خود اقداماتی را انجام داده اند یک جا می گویند چهار نفر و جای دیگر گفتند ۴۵ مظنون را تحقیق کرده اند.

وی ادامه داد: از طرفی سازمان تعزیزات می‌گوید عمق قضیه را مطلع نبوده‌ایم که بفهمیم در صلاحیت ما بوده است یا نه.

محسنی اژه‌ای گفت: بنده خودم هم ایراد داشتم و نامه‌ای که اخیرا نوشتیم به سازمان تعزیرات گفته شده که اگر در صلاحیتش نیست زود اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی دانم اقدام دادستان به کجا کشیده که آیا اهمال یا بالاتر تقصیری صورت گرفته است یا نه.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هنوز فکر نمی‌کنم در تهران در این پرونده کیفرخواستی صادر شده باشد.

وی ادامه داد: در پرونده واردات خودرو بندر عباس بیش از ۴۰۰ خودرو ضبط شده که می‌گویند بیشتر بوده است این پرونده با کیفرخواست به تهران آمده و به شعبه دوم ویژه رفته و آخر این هفته یا هفته بعد رسیدگی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.