هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، با افزایش میزان کمک مکمل بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۶ در دو استان کرمانشاه و کرمان موافقت کرد.

بر این اساس، مبلغ ۲۵۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمانشاه و ۱۵ هزار و ۳۱۲ واحد مسکونی شهری و روستایی در استان کرمان به صورت کمک مکمل بلاعوض به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

دولت همچنین مبلغ ۴۰۰۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله سال ۹۶ در استان های یاد شده به منظور تکمیل بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری اختصاص داد.

 این تسهیلات شامل بازسازی ۳۰ هزار و ۴۲۸ واحد مسکونی روستایی در کرمانشاه به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ میلیون ریال، بازسازی ۱۳ هزار و ۱۷۷ واحد مسکونی شهری در کرمانشاه به ازای هر واحد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و بازسازی ۷ هزار و ۳۱۲ واحد مسکونی روستایی و ۸ هزار واحد مسکونی شهری در کرمان به ترتیب به ازای هر واحد تا سقف ۵۰ و ۱۰۰ میلیون ریال است.

مدت امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه افزایش یافت

دولت با اصلاح تصویب نامه مربوط به امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم وام های سررسید شده خسارت دیدگان مذکور، مصوب کرد مدت امهال اصل تسهیلات دریافتی آنان از دو سال به سه سال افزایش یابد.

آیین نامه اجرایی نحوه نظارت عملیاتی بر تخصیص اعتبارات در دستگاه های اجرایی به تصویب رسید

هیات وزیران در ادامه، یکی از آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور درخصوص نحوه نظارت عملیاتی بر تخصیص اعتبارات در دستگاه های اجرایی را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه یاد شده، دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات ابلاغی سال ۱۳۹۷ خود را در چارچوب دستورالعمل اجرایی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد هزینه کنند.

دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات واحد مجری را براساس مفاد تفاهمنامه ای که با آن واحد منعقد کرده اند، در سیستم حسابداری به صورت جداگانه به نحوی نگهداری نمایند که امکان گزارش گیری رویدادهای مالی هر یک از واحدهای مجری بطور مجزا وجود داشته باشد.

به دستگاه های اجرایی که براساس تفاهمنامه عملکردی اداره می شوند، اجازه داده می شود با موافقت سازمان برنامه و بودجه نسبت به جابجایی اعتبارات فصول هر یک از ردیف های هزینه ای در سقف اعتبارات همان ردیف اقدام نمایند.

موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای تکمیل اقامتگاه پلیس راهور در تهران

هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تکمیل اقامتگاه پلیس راهور در تهران موافقت کرد.

تنفیذ اعتبار برای ساماندهی زهاب های تجمع یافته شرکت کشت و صنعت نیشکر در مرز با عراق در سال ۹۷

با تصویب دولت، مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی زهاب های تجمع یافته شرکت کشت و صنعت نیشکر در مرز با عراق در استان خوزستان با اجرای عملیات انتقال بخشی از زهاب شرکت یاد شده از طریق سیفون کارون تا خور کویرن (دریا) به طول ۲۴ کیلومتر و ظرفیت ۱۶ مترمکعب در ثانیه، برای اجرا در سال ۹۷ تنفیذ شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.