امیر حاتمی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به شائبه های مطرح شده در مورد جنگنده بومی کوثر اظهار کرد: نوع برخورد با این موضوع سیر تجربه شده ای است که در مورد هر کدام از دستاوردهای نظامی ما قبلا شاهد بوده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: هنگامی که ما از موشک حرف زدیم مدت ها انکار کردند؛ بعد از اینکه بحث موشک تثبیت شد روی دقت موشک ها صحبت کردیم؛ اما این موضوع را هم مدت ها انکار کردند. ولی امروز همه به این قدرت اذعان دارند و اتفاقا کسانی که فریادشان بلند است که باید قدرت موشکی ایران را محدود کرد، همان کسانی هستند که روزی آن را انکار می کردند.

وی تأکید کرد: مطمئنا در مورد این هواپیما و همچنین دستاوردهای بسیار ارزشمندی که اطراف این پروژه بزرگ ایجاد شده خیلی زود به همین نتیجه خواهند رسید.

خبرنگار جماران، سپس از وزیر دفاع در خصوص شبهات ایجاد شده در مورد رنگ آمیزی هواپیمای کوثر در شبکه های اجتماعی پرسید.

 

امیر حاتمی در مورد رنگ هواپیما گفت: آن رنگ، رنگ سازمانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. البته در دوره تست ها رنگ هواپیما متفاوت بود ولی هنگامی که به تست های نهایی رسید با رنگ سازمانی نیروی هوایی ارتش آماده شد.

153484776901760500

 

وی در مورد نقطه محل بحث هواپیما در عکس های منتشر شده گفت: این عکس متعلق به نقطه تلاقی فلز و فایبرگلاس است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی در مورد این ادعا که هواپیمای کوثر ارتقاء یافته ی F5 است، با تأکید بر تماما ایرانی بودن هواپیمای کوثر گفت: تمام هواپیماهای جنگی دنیا شباهت هایی به همدیگر دارند. ممکن است هر هواپیمایی به هواپیمای دیگر شبیه باشد. قطعا در این پروژه هم ما به هواپیماهای موجود نگاه و از آنها استفاده کرده ایم ولی آنچه که وجود دارد تماما ساخت داخل و جزو فناوری های روز دنیا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.