به گزارش راشا تودی، این گزارش ۳۹ صفحه‌ای به درخواست کمیسیون اقتصادی آمریکا-چین و بازنگری امنیتی بر روی "جبهه متحد" متمرکز بود که یک چتر سازمانی برای قدرت نرم پکن است و نویسنده آن تاکید دارد که در دوران حاکمیت شی جینپینگ این جبهه به شدت رشد داشته است.

این گزارش آورده است: فعالیت جبهه متحد، تبلیغ روایت ترجیحی پکن در جهان، فشار بر اشخاص ساکن در جوامع آزاد و باز برای خود سانسوری و خودداری از بحث درباره مسائلی که خوشایند حزب کمونیست چین نیست و آزار و اذیت یا تضعیف گروه‌های منتقد سیاست‌های پکن است.

براساس این گزارش، نهادهای سرشناس آمریکایی مانند دانشگاه جانز هاپکینز و اندیشکده‌هایی مانند شورای آتلانتیک، موسسه بروکینگز و مرکز کارتر یا مستقیما از سوی شاخه‌های متفاوت دولت چین تامین مالی می‌شوند یا با پروژه‌هایی همکاری دارند که از سوی جبهه متحد تامین مالی شده‌اند.

این گزارش همچنین تاکید کرد: پکن به دنبال القای پیام‌هایش به این صورت است چون معتقد است خارجی‌ها اینگونه تبلیغات‌هایی را که از منابع غیر چینی منتشر شود، می‌پذیرند.

دولت چین همچنین شبکه‌ای از سازمان‌های اجتماعی مانند انجمن دانشجویان و نخبگان چینی مستقر در آمریکا را تغذیه می‌کند. این سازمان‌ها تبادل فرهنگی و دسترسی به زبان، ارتباطات و فرهنگ چینی را تبلیغ می‌کنند اما براساس این گزارش، آنها در اصل به عنوان جبهه‌ای برای جذب اطلاعات و ارتقای دستورکارهای چینی عمل می‌کنند که شامل مدیریت پرونده‌های تخاصم ژئوپولتیکی شامل تایوان می‌شود.

لری وورتزل، عضو این کمیسیون کنگره می‌گوید: اکثر آمریکایی‌ها و بسیاری از اعضای کنگره از طیف فعالیت‌هایی که بستر حزب کمونیست چین ایجاد کرده است، اطلاعی ندارند. کنگره از این یافته‌ها مطلع شده است و خواسته است تا نهادهای تحت حمایت چین بیشتری، برچسب عامل خارجی بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.