خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که «عبدالله ایوب» رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه در این دیدار گفت که استان ادلب سوریه نیز بزودی با آشتی ملی یا با عملیات میدانی نظامی پاکسازی و باز پس گرفته خواهد شد.


بخش عربی خبرگزاری روسی اسپوتنیک این دیدار را آماده شدن طرف ایرانی و روسی برای مرحله پس از نابودی گروه های تروریستی ارزیابی کردند.
این شبکه گزارش داد که سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران پس از ورود به دمشق نخستین اظهاراتش درباره بازسازی سوریه بود که نشان دهنده اطمینان ایران به عبور سوریه از مرحله اشغال توسط گروههای تروریستی و نزدیک شدن مرحله بازسازی سوریه است.

روزنامه فرامنطقه ای سعودی الشرق الاوسط نوشت که این دیدار همزمان با آماده شدن ارتش سوریه برای عملیات نظامی بزرگ در ادلب و فشار های آمریکا بر تهران صورت گرفته است.

شبکه سعودی العربیه نیز گزارش داد که دیدار از پیش اعلام نشده وزیر دفاع ایران به دمشق در حالی صورت گرفته که ایران از سوی مسکو تحت فشار برای خروج از خاک سوریه است و روسیه با همکاری آمریکا در حال آماده شدن برای در پیش گرفتن روند سیاسی حل و فصل بحران سوریه هستند.

این شبکه اضافه کرد که دو وزیر ایرانی و سوری در این دیدار تفاهمنامه همکاری دفاعی و نظامی امضا کرده اند و این نشان می دهد که تهران هیچ نیتی برای خروج فوری از خاک سوریه ندارد.

العربیه همچنین این دیدار را در راستای همکاری نظامی ایران و سوریه برای آزادی کامل خاک سوریه از اشغال تروریست ها و نیز پاسخ ایران به آمریکا و اسرائیل دانست که برای خروج مستشاران نظامی ایرانی از سوریه، مسکو را تحت فشار قرار داده است.

خبرگزاری روسیا الیوم نیز هدف این دیدار را تقویت همکاری دو طرف سوریه و ایران و ورود به مرحله جدید بازسازی سوریه و گفت و گو درباره مسایل دو جانبه دو کشور دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.