اریک سوالول، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی نیوز تاکید کرد آنها در حال حاضر مدارک کافی برای آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در اختیار ندارند.

او گفت: نمی‌خواهیم همانند او نسبت به حقایق بی‌ملاحظه باشیم. فکر می‌کنم ورود به روند تحقیقات و تقدیم پرونده استیضاح از سوی دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) روش مناسبی برای انجام این کار است اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.

درخواست‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آنکه دستیار سابق او اقرار کرد با دستورات او اقدام به تقلب مالیاتی و نقض‌های در امور مالی کمپین انتخاباتی کرده، افزایش یافته است. از آن زمان، رئیس‌جمهوری آمریکا با تمامی انتقادها برخورد می‌کند.

او در مصاحبه‌ای با فاکس اند فرندز مدعی شد: اگر روزی استیضاح شوم، فکر می‌کنم اقتصاد سقوط کند، معتقدم همه خیلی فقیر می‌شوند. آن زمان شما ارقامی را می‌بینید که باورتان نخواهد شد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بارها گفته‌اند استیضاح "اولویت" آنها نیست؛ چرا که آنها نگران خشمگین کردن جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات ماه نوامبر کنگره هستند. این دموکرات‌ها تلاش دارند تا در انتخابات پیش رو بتوانند مجلس نمایندگان آمریکا را از چنگ جمهوری‌خواهان درآورند.  

بیل گاستون، مشاور سیاسی سابق بیل کلینتون معتقد است جمهوری‌خواهان از هرگونه بحثی در رابطه با استیضاح برای ضربه وارد آوردن به دموکرات‌ها استفاده می‌کنند. رودی جولیانی، وکیل ترامپ هم معتقد است که این انتخابات قرار است درباره اجرای استیضاح یا عدم اجرای استیضاح باشد.  

اریک سوالول، عضو مجلس نمایندگان آمریکا همچنین افزود: اگر مردم آمریکا ما را انتخاب کنند و اکثریت را به ما بدهند، قول می‌دهیم تا تحقیقاتی که جمهوری‌خواهان مایل به انجام آن نیستند، انجام دهیم. این موارد شامل بررسی نقض‌های مالی این کمپین و تردیدهایی درباره تماس‌های او با روس‌ها و اظهارنامه مالیاتی او می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.