ژاوی البته خاطرات خوبی از بازی در استادیوم آزادی ندارد. او نخستین بار در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ در ورزشگاه آزادی با السد مقابل استقلال بازی کرد. این بازی در مرحله پلی‌آف لیگ ‌قهرمانان ‌آسیا برگزار شد و ژاوی امیدوار بود تیمش به راحتی پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

تیم او با خوش‌شانسی در ۱۲۰ دقیقه با استقلال به تساوی بدون گل رسید و در ضربات پنالتی این استقلالی‌ها بودند که پیروز شدند و ژاوی و همبازیانش را از لیگ قهرمانان ‌آسیا حذف کردند.دومین حضور ژاوی در ایران و ورزشگاه آزادی به ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ یعنی حدود ۵ ماه پیش برمی‌گردد. السد در بازی رفت پرسپولیس را ۳ بر یک شکست داده بود و با یک تساوی هم صدرنشین گروه می‌شد اما با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه ۳ همه چیز به هم ریخت و در نهایت بازی با همین گل به سود پرسپولیس به پایان رسید و السد در گروه خود دوم شد تا دومین حضور ژاوی در ورزشگاه آزادی هم با ناکامی همراه باشد.

این بار شاهد سومین حضور ژاوی در ورزشگاه آزادی خواهیم بود که البته او و هم‌تیمی‌هایش امیدوارتر از قبل هستند. السد در شرایطی فوق‌العاده به ‌سر می‌برد، تقویت شده و صدرنشین لیگ ستارگان قطر هم هست اما استقلال شرایط ایده‌آلی ندارد و چند بازیکن کلیدی فصل قبل خود را از دست داده و همین باعث شده تا ژاوی امیدوار باشد که این بار ایران و ورزشگاه آزادی را با خاطره‌ای خوش ترک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.