رضا اردکانیان عصر دوشنبه در جریان افتتاح شش پروژه زیربنایی در بخش انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان در رشت افزود: تابستان امسال از خشک ترین سال ها در نیم قرن اخیر بود که با تلاش و همت شبانه روزی دست اندرکاران حوزه برق و همکاری دستگاه های اجرایی و البته کمک مردم، پشت سر گذاشته شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر ۵۴ هزار مگاوات نیروگاه حقیقی که امسال داشتیم، ۲ هزار مگاوات مجازی نیز از همکاری و مدیریت مصرف به ثمر نشست.

وزیر نیرو ادامه داد: برای فصل تابستان سال آینده، برنامه مفصلی را تدارک دیده ایم که جزئیات آن را همین روزها با مردم در میان می گذاریم.

اردکانیان یادآور شد: از ۱۹ مردادماه امسال خاموشی ها به صفر رسید و تابستان امسال شرایط دشوارتری در کشور پیش بینی می شد اما با کمک همه دست اندرکاران توانستیم با موفقیت این وضعیت را پشت سر بگذرانیم و با ادامه حمایت ها می توانیم امسال و سال های آتی را نیز با شرایط بهتری سپری کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش نیروگاه ها موفق بوده ایم، افزود: با مدد و تلاش وسیع همه دست اندرکاران خانواده بزرگ وزارت نیرو و همچنین بخش خصوصی، در این هفته بهره برداری از سه نیروگاه بزرگ به ظرفیت ۵۲۲ مگاوات با سرمایه گذاری معادل ۳۱۲ میلیون یورو را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با سرمایه گذاری اعتباری حدود ۴۰۰ میلیون یورو توسط بخش خصوصی انجام شده و در بخش شبکه های انتقال و توزیع نیز فعالیت های بی شماری صورت گرفته که طی این هفته، به ثمر نشسته و بخشی از آن نیز در گیلان در قالب شش پروژه است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش های انتقال، توزیع و فوق توزیع شش هزار و ۶۶۶ پروژه در کشور به بهره برداری رسیده که بالغ بر چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

به گفته اردکانیان، ۱۱ پروژه نیروگاهی تجدیدپذیر از جمله نیروگاه خورشیدی و بادی شامل پنج نیروگاه خورشیدی در فارس، ۲ نیروگاه خورشیدی در تهران، قم ، یزد و در منطقه آزاد چابهار هرکدام یک نیروگاه خورشیدی و بزرگترین نیروگاه بادی کشور در استان قزوین به بهره برداری رسیده یا می رسد.

وی اضافه کرد: در صنعت آب و برق نیز بیش از شش هزار و ۶۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه های ارزی صرف شده است.

در ادامه برنامه های سفر وزیر نیرو به گیلان، شش پروژه زیربنایی در بخش انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان با اعتباری بالغ بر ۶۰۲ میلیارد ریال به طور همزمان در شهرستان های رشت، آستارا ، لاهیجان و رودسر افتتاح شد.

اردکانیان همچنین از روند ساخت سد پلرود در شهرستان رودسر و سد شفارود در شهرستان رضوانشهر بازدید کرد. شرکت در جلسه شورای اداری گیلان از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به استان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.