استقلال ایران ایران در بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر است. این دیدار ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در نیمه نخست با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

مشعل عیسی (دقیقه ۱۳، گل به خودی) برای استقلال گلزنی کرد.

گزارش بازی

آبی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند اما السد با یک ضد حمله تند و تیز با سید مهدی رحمتی تک به تک شدند که روزبه چشمی در بازگشت به میادین عملکرد بسیار خوبی داشت و توپ را بدون خطا به کرنر زد. ضربه کرنر به سرعت توسط مدافعان استقلال به یک حمله برای استقلال و تبریزی تبدیل شد و مرتضی تبریزی از زاویه بسته دروازه مشعل عیسی را تهدید کرد. تلاش دو تیم برای گشودن دروازه ادامه داشت که پاس رو به عقب بوعالم خوخی به مشعل عیسی با اشتباه مرگبار این دروازه‌بان همراه بود و توپ با یک کنترل اشتباه وارد دروازه السد شد و استقلال در دقیقه ۱۳ به گل نخست رسید.

با این گل از فشار حملات السد کاسته شد و عفیف با شوتی قدرتمند و دقیق دروازه استقلال را هدف گرفت که توپ با اختلاف اندک به بیرون رفت. با وجود دفاع هوشمندانه استقلال، السد چندین مرتبه به دروازه این تیم نزدیک شد اما در آخرین لحظه از گلزنی بازماند. ضربه ایستگاهی بوعلام خوخی به سمت دروازه استقلال به صورت ناقص توسط رحمتی دفع شد. چند دقیقه بعد نوبت عبدالکریم حسن بود تا با شوت خود دروازه آبی‌ها را تهدید کند. دریبل‌های پی در پی بغداد و شوت این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه رحمتی عبور کرد تا این دروازه‌بان نفس راحتی بکشد.

الحاجی گرو یکی‌ از بهترین بازیکنان استقلال در نیمه نخست بود. او با حرفه‌ای گری توانست بازیکنان السد را مجاب به خط‌های متعدد روی خودش کند که روی یکی از این ضربات مارکوس نویمایر دروازه السد را با خطر رو به رو کرد. حرکات گرو و گرفتن خطا از السدی‌ها با عصبانیت خوخی مواجه شد و داور آن‌ها را از صحنه درگیری دور کرد. ضد حمله تند و تیز السد پیش از تبدیل شدن به موقعیت خطرناک توسط نویمایر و سرنگون شدن بازیکن السد کنترل شد که کارت زردی را برای بازیکن آلمانی به دنبال داشت.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مارکوس نویمایر (کارت زرد)، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، همام طارق، مرتضی تبریزی و الحاجی گرو.

ترکیب السد: مشعل عیسی، پدرو کوریا، یاسر عیسی، حامد اسماعیل، عبدالکریم حسن، خوخی بوعالم، ژاوی هرناندز، گابی، اکرم عفیف، وو یونگ (کارت زرد) و بغداد بونجاح

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.