«آلکساندر نوواک» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح تولید نفت روسیه در ماه اوت (ماه جاری میلادی) همانند ماه جولای بود. 

روسیه در ماه جولای روزانه حدود ۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار بشکه نفت تولید کرد. 

به گزارش ایرنا، نوواک ماه گذشته اعلام کرد که روسیه با افزایش تولید، میزان نفت تولیدی خود را به سطح پیش از توافق با اوپک در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ رسانده است و احتمال دارد میزان نفت تولیدی خود را افزایش دهد. 

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: افزایش تولید نفت برای تثبیت بازار نفت در چارچوب تلاش های کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو این سازمان انجام می گیرد. 

اواسط سال ۲۰۱۶ قیمت نفت در جهان سقوط کرد و به بشکه ای ۲۷ دلار رسید، اعضای اوپک و غیر اوپک در آن زمان برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی گردهم آمدند و تصمیم گرفتند محدودیت تولید نفت در بازار جهانی را به اجرا بگذارند.

براساس گزارش دوماه پیش اوپک، انجام تعهدات اعضای اوپک و غیر اوپک در دو سال گذشته، تداوم ناآرامی ها در لیبی و همچنین توئیت های بحث برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شد که بهای نفت در بازار جهانی به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.

اعضای اوپک و غیراوپک نزدیک به دو ماه پیش در تازه ترین نشست خود در وین با توجه به اینکه تعهدات در اجرای محدودیت تولید نفت به ۱۵۲ درصد رسیده و باعث شده است قیمت بالای نفت مورد انتقاد بسیاری از کشورهای صنعتی قرار گیرد، تصمیم گرفتند سقف تعهدات خود را به ۱۰۰ درصد کاهش دهند.

به عبارت دیگر یک میلیون بشکه بر تولید نفت در جهان بیافزایند و کشورهایی که بیشترین سهم را در اجرای تعهدات داشتند، به همان اندازه تولید خود را افزایش دهند.

هر چند روسیه معتقد بود که برای رسیدن به سقف ۱۰۰ درصدی، باید میزان تولید به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یابد، اما در نهایت افزایش تولید به یک میلیون بشکه مورد توافق قرار گرفت.

اوایل تیرماه وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با همتای عربستانی خود اعلام کرد با توجه به توافق حاصل شده برای افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت توسط اعضای اوپک و غیراوپک، تولید نفت روسیه در طول یک ماه روزانه ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می یابد.

وی توضیح داد: چرا که سهم روسیه از توافق اوپک و کشورهای غیر عضو آن برای افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت در روز، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.