هیل گزارش داد، کاخ سفید امروز (دوشنبه) بر خلاف روال معمول، پرچم آمریکا را که به علت مرگ جان مک‌کین، سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا، به صورت نیمه افراشته درآمده بود در کمتر از ۴۸ ساعت به حالت عادی بازگرداند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته دستور داده بود پرچم آمریکا بر بالای ساختمان کاخ سفید به علت مرگ مک کین به حال نیمه افراشته در بیاید.

روال معمول در آمریکا این است که پس از مرگ قانونگذاران و افراد سرشناس سیاسی در این کشور، پرچم آمریکا بر بالای ساختمان کاخ سفید تا زمان برگزاری خاکسپاری آنها، به حالت نمیه افراشته باقی بماند.در ادامه گزارش آمده است کاخ سفید تاکنون به پرسش ها درباره علت چنین اقدامی پاسخ نداده است.

مک کین و ترامپ در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف نظر داشتند. دشمنی دو طرف تا حدی بود که گفته می شود مک کین از نزدیکانش خواسته است از ترامپ برای حضور در مراسم ادای احترام به وی دعوت نشود. این در حالی است که او وصیت کرده است باراک اوباما و جرج بوش، رؤسای پیشین آمریکا، در این مراسم سخنرانی کنند. ترامپ همچنین از صدور بیانیه رسمی درباره مرگ مک کین خودداری و به یک پیام توییتری در این باره بسنده کرد.

مک کین روز شنبه به علت بیماری سرطان مغزی مُرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.