در ادامه رسیدگی به پرونده حسینی نماینده دادستان تهران افزود: متعاقب استعلامات اولیه و همچنین استعلام از بانک مرکزی مبنی بر سوء استفاده برخی افراد از سامانه سنا که اقدام به خرید ارز دولتی کرده و از جایی که هزینه‌کردها مشخص نیست پرونده‌های متهمان تشکیل شده است.

وی افزود: اکثر افرادی که به عنوان متهم حضور دارند از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه هستند که با دریافت مبلغ ناچیز کارت ملی خود را در اختیار افراد سودجو قرار دادند و آنان نیز با استفاده از این کارت شرایط را به اینجا رساندند. در حال حاضر سرنوشت ارزها مشخص نیست که باید از طریق کارت‌های بانکی مشخص شود.

حسینی بیان داشت: افراد اصلی با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی اشخاص متعدد و با ثبت ارز در سامانه سنا مبالغ هنگفت را به نام این متهمان ثبت کردند. اظهارات برخی از متهمان نشان از آن دارد صرافی‌هایی که با آنان همکاری داشتند با بانک تماس گرفته و مشخصات افراد را در سامانه سنا ثبت کرده‌اند و به حساب شرکت تضامنی صرافی واریز و مابقی نیز به حساب کارگران صرافی واریز و به شرکت صرافی باز می‌گشت.

وی در خصوص دستگیری این متهمان گفت: گزارش‌هایی از بانک مرکزی که نام ۱۰۲۸ نفر را در سامانه سنا عنوان کرد و همچنین گزارش‌های دیگری در خصوص خریداران ارز توسط معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی عنوان شد.

همچنین وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری ۴۱ نفر که کارت ملی‌شان در اختیار افراد سودجو قرار داشت گزارش‌هایی ارائه کرد.

از طرفی دیگر مرجع انتظامی در تاریخ ۹۷.۵.۸ گزارش‌هایی از اقدامات مجرمانه متهمان با استفاده از کارت‌های ملی صوری که دست‌های پشت پرده در آن وجود داشت، دخالت داشتند ارائه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.