او گفت: شیوه ای که امروز در مجلس به کار رفت درست نبود. ۵ پرسش مطرح شده امروز باید ابتدا به کمیسیون های تخصصی مربوطه مجلس می رفت و این کمیسیون ها از وزرا و مسوولین اجرایی مربوطه پاسخ می خواستند. 

کنعانی مقدم افزود: هم نمایندگان از پاسخ های آقای روحانی قانع نشدند هم مردم و هم خود رییس جمهور. خروجی جلسه امروز هم حل مشکلات کشور نخواهد بود، بلکه راه افتادن دومینوی استیضاح وزراست که تنها پاک کردن صورت مساله است. چون هر وزیری که برکنار شود سرپرستی به جای او منصوب می شود و یک اتوبوس با خود می آورد و آنرا با خود هم می برد.

کنعانی مقدم گفت: رییس جمهور باید برای جلوگیری از ریزش کابینه در جلسات استیضاح وزرای بعدی اش شرکت و از آنها دفاع کند. ایشان باید خودش را کمی بیشتر خرج وزرایش کند. همانطور که دیدیم عدم حضور ایشان در جلسه استیضاح آقایان ربیعی و کرباسیان باعث عزل این دو از سوی مجلس شد. 

او ادامه داد: در جلسه امروز هم نمایندگان و هم روحانی خود را کنترل کردند. البته معدودی از نمایندگان شاید قصد عصبانی کردن رییس جمهور و ایجاد تشنج و بگم بگم در مجلس را داشتند که ایشان با حفظ خونسردی خود این اجازه را به آنها نداد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.