به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یکی از مقام های ناتو روز سه شنبه گفت که رزمایش وستوک ۲۰۱۸ روسیه را به شدت زیر نظر داریم و انتظار می‌رود که آن‌ها شفاف عمل کرده و رفتار قابل پیش بینی اتخاذ کنند.

 «دایلان وایت» از مقام‌های ناتو دراین باره گفت: «تمام کشورها حق استفاده از نیروهای مسلح خود را دارند، اما ضروری است که این امر به شیوه ای شفاف و قابل پیش بینی انجام شود. ناتو و روسیه در ماه مه (خرداد) در جلسه شورای ناتو و روسیه نشستی را در این زمینه برگزار کردند. ما از نزدیک رزمایش روسیه را در نظر داریم می‌کنیم.»

 وی در ادامه گفت: «نیروهای ناتو به تماشای داوطلبانه این رزمایش دعوت شده‌اند و  این پیشنهاد در حال بررسی است. وستوک تمرکز روسیه را بر درگیری در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد. این الگویی است که ما در طی چندین سال از روسیه شاهد بوده‌ایم.»

بر اساس این گزارش، این رزمایش قرار است در خلال ماه‌های شهریور و مهر با مشارکت نیروهای شرق و مرکز روسیه و ناوگان شمالی  این کشور برگزار شود. گفته می‌شود که این بزرگترین رزمایش روس‌ها در چهار دهه اخیر است و در آن ارتش‌های چین و مغولستان نیز شرکت دارند.

«سرگئی شویگو»  وزیر دفاع روسیه گفت که در رزمایش وستوک ۲۰۱۸ ، ۳۰۰ هزار نظامی، بیش از ۱۰۰۰ فروند هواپیما و دو ناوگان دریایی، و همه یگان‌های هوابرد حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.