&#۳۹;هرالد کوریا&#۳۹; روز سه شنبه به نقل از &#۳۹;سی.ان.ان&#۳۹; اعلام کرد مقامات آمریکایی به دنبال دریافت این نامه که توسط &#۳۹;کیم یونگ چول&#۳۹; معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی ارسال شده است سفر &#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی را لغو کرده اند.

&#۳۹;سی.ان.ان&#۳۹; گفته است کره شمالی در این نامه نوشته است گفت و گوهای خلع سلاح اتمی شبه جزیره به دلیل رفتارهای نادرست آمریکا، در معرض خطر است و ممکن است با شکست مواجه شود.

واشنگتن پست نیز که پیشتر خبر ارسال این نامه را رسانه ای کرده بود می گوید مشخص نیست پیام دقیق این نامه چه بوده اما به اندازه ای ستیزه جویانه بوده که دولت آمریکا تصمیم گرفته سفر پمپئو را لغو کند.

این روزنامه روز دوشنبه مقاله ای را بر پایه توضیحات دو مقام ارشد دولتی آمریکا به صورت آنلاین منتشر کرد در این مقاله آمده است پمپئو صبح روز جمعه یک نامه محرمانه از &#۳۹;کیم یونگ چول&#۳۹; معاون رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی دریافت کرده است گزارش ها حاکی است پمپئو نیز رییس جمهوری آمریکا را در جریان این نامه قرار داده است.

اگرچه بحران شبه جزیره کره به ویژه تنش میان دو کره و همچنین کره شمالی و ژاپن به دنبال نشست سران کره شمالی و جنوبی و به دنبال آن دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در حال فروکش کردن است اما هرازگاهی این تنش ها دوباره سرباز می زند که نمونه آن لغو سفر این مقام آمریکایی به کره شمالی است. 

کره جنوبی نسبت به لغو این سفر اظهار نگرانی کرد و آن را در کند شدن روند صلح شبه جزیره تاثیر گذار دانست اما وزیر خارجه ژاپن در واکنش متفاوتی اعلام کرد کشورش لغو این سفر را درک می کند و منطقی می داند. 

در پیونگ یانگ نیز روزنامه &#۳۹;رودونگ سینمون&#۳۹; متعلق به حزب حاکم این کشور روز دوشنبه در مقاله ای ایالات متحده را به «رفتار دوگانه» متهم کرد و نوشت «آمریکا با تبسم دروغین از صلح می گوید اما خود را برای حمله نظامی آماده می کند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.