شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: پنتاگون سه سیستم هشداردهی موشکی خود در شهرهای سارین، کوبانی و تل بایدار در شمال سوریه را نوسازی کرده است.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: آمریکا ۱۳ ایستگاه رادار ثابت و متحرک در مناطق شمالی سوریه مستقر کرده که در امور تجسسی و رصد منطقه بکار گرفته می شوند.

 

در گزارش گفته شد: گام بعدی آمریکا، ایجاد سامانه پدافند موشکی در شمال سوریه است که بخشی از طرح آمریکا برای ایجاد هرج و مرج در این کشور خواهد بود.

«به گفته فایض الاسمر فرمانده سابق نیروهای سوریه در استان دیرالزور، اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در رمیلیان و حسکه مستقر خواهد شد.»

آمریکا همچنین سیستم های هشداردهی موشکی در شرق فرات در مناطق تحت کنترل کردها مستقر کرده است.

اجزای پدافند موشکی آمریکا محدوده ای به وسعت ۲۶ هزار کیلومتر مربع را دربرخواهد گرفت.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین از برنامه آمریکا برای ایجاد محدوده پرواز ممنوع در شمال سوریه خبر داد.

در بخشی از این گزارش آمده است: آمریکا تصمیم دارد در سوریه حضور نظامی خود را تقویت کند و این کشور از کردها بویژه حزب کردستان ترکیه برای اجرای برنامه های خود استفاده می کند و با ایستگاه های رادار، ترکیه را تحت کنترل خواهد داشت.

در گزارش رسانه روسی خاطرنشان شد: هواپیماهای آمریکایی اطلاعات در رقه، دیرالزور و الحسکه را جمع آوری می کنند و این اطلاعات به ایجاد سپر آمریکایی در منطقه کمک می کند که پنتاگون امیدوار است با کمک آن روسیه، ترکیه و ایران را بترساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.