رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: تاکنون هیچ نتیجه مثبتی از پرسش و پاسخ ها و تغییر وزرا با استیضاح نگرفته ایم، مشکلات مطروحه با احضار رییس جمهور به مجلس حل نمی شود.

 

جواد آرین منش در گفت‌وگو با ایسنا-  اظهار کرد: در نوبت‌های گذشته سوال از رئیس جمهور در مجلس - مثلا در دولت آقای احمدی نژاد- پرسش و پاسخ‌ها به صورت اصولی انجام نشد، اما در این نوبت به نظر می‌رسد نمایندگان و رییس جمهور در چارچوب قوانین پرسش‌ها و پاسخ‌ها را مطرح کردند  و کمتر به حاشیه‌ها پرداخته شد .

 

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: برابر اصل ۸۸ قانون اساسی  اگر یک چهارم نمایندگان مجلس  بر این باور باشند که رئیس جمهور باید در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد می‌توانند از این حق قانونی استفاده کنند و رئیس جمهور را به مجلس دعوت کنند.

 

آرین منش بیان کرد: مجلس از میان پنج پاسخ رئیس جمهور به سوالات تنها از یک پاسخ قانع شد اما واقعیت این است که از میان مسائلی که از رییس جمهور سوال شده بود مسئولیت بخشی از آن به خود مجلس و بخشی به دستگاه قضایی بر می گردد.

 

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: من معتقدم که در بخش تفکیک قوا که در قانون اساسی کشور ما مورد توجه قرار گرفته است، اختیارات چنان توزیع شده که هیچ مسئولی نمی‌تواند به طور تمام و کمال مسئولیت امور را بپذیرد و اختیارات لازم را برای اجرای برنامه داشته باشد مگر اینکه همکاری میان سه قوه وجود داشته باشد یعنی مشکلات و مسائل مطروحه از سوی نمایندگان محترم در صورتی می تواند به سمت حل شدن پیش برود که مجلس، دستگاه قضایی و سایر بخش های حاکمیتی در کنار رییس جمهور قرار بگیرند و با یک عزم ملی در جهت حل مشکلات حرکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: به طور طبیعی و برابر آیین نامه داخلی مجلس پاسخ هایی که مجلس از آن قانع نشده است باید به دستگاه قضایی ارجاع داده شود تا دستگاه قضایی گزارش لازم را تهیه کند اما در مسائلی چون قاچاق ارز و کالا تنها دولت مسئول نیست و قوه قضاییه نیز مسئولیت دارد،  به طور مثال بخشی از مسئولیت فساد ، رشوه و اختلاس های اتفاق افتاده در چند سال اخیر به دولت بر میگردد و بخشی به ضعف مدیریت ها و نارآکارمدی آن، اما بخش عمده آن ضعف در نظارت است  که به دستگاه قضایی، سازمان بازرسی کل کشور، حراست‌ها، وزارت اطلاعات و بخش‌های مختلف نظارتی موجود در کشور بر می‌گردد و اگر متحد نباشند مشکلات حل نمی‌شود.

 

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اگر معنا و مفهوم طرح پرسش این باشد که مجلس توپ مشکلات را به زمین دولت بیندازد، نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود .

 

وی تاکید کرد: حاشیه‌ها در این نوبت بر خلاف نوبت گذشته- که آقای احمدی‌نژاد در مجلس حضور داشت و با پخش یک فیلم مجلس را تحقیر کرد و برخورد سخیفی انجام داد-کمتر بود . اقای روحانی تحمل پاسخگویی به مجلس را داشت و با متانت حضور پیدا کرد و سعی و تلاش بر آن بود که نتیجه جلسه مجلس دشمن شاد کن نباشد.

 

آرین منش گفت: من معتقدم  تاکنون هیچ نتیجه مثبتی از این پرسش و پاسخ ها و تغییر وزرا با استیضاح نگرفته ایم و امروز هم هیچ نتیجه‌ای عاید مردم نمی‌شود، مشکلات مطروحه با احضار رییس جمهور به مجلس حل نمی‌شود.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به هدف نمایندگان از طرح سوال از رئیس جمهور اضافه کرد : باید از اینکه بهره برداری های سیاسی از این پرسش ها صورت بگیرد پرهیز کنیم و تمرین کنیم تا اجرای اصول قانون اساسی در مسیر حل مشکلات مردم پیش برود نه بهره برداری های سیاسی و جناحی.

 

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی علت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های رئیس جمهور بیان کرد: مشکلات واقعا وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند منکر فقر، فساد، تبعیض و بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی در کشور شود، بنا بر این اگر نمایندگان قانع می‌شدند تعجب آور بود،  زیرا مردم مطالبات جدی از مجموعه ی نظام و حاکمیت دارند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.