&#۳۹;سی.سی.تی.وی&#۳۹; تلویزیون دولتی چین پیشرو دیگر رسانه ها روز چهارشنبه گزارش کرد آقای ترامپ از شما بسیار متشکریم که زمینه ساز رشد بیشتر چین شده اید.

در شرایطی که بسیاری از کشورها از تشدید رویارویی تجاری این دو کشور ابراز نگرانی کرده اند، رسانه های چین این موضوع را فرصتی برای توسعه چین و خودکفایی بیشتر علمی و فنی کشور دانسته اند.
شبکه تلویزیونی گلوبال چین هم در گزارشی آورده است که رویکرد چین با اصلاحات به سمت کشورهای دیگر می رود و سرمایه گذاران را از کشورهای دیگر جلب و جذب می کند.
این اولین بار است که رسانه های چین به شکل مستقیم رییس جمهوری آمریکا را خطاب قرار می دهند و انتقادهای مزاح گونه را متوجه وی می کنند.
این اتفاق در شرایطی می افتد که چین از جمله کشورهایی بود که به شدت در اوایل کار دولت آمریکا از روی کارامدن یک رییس جمهوری جمهوری خواه استقبال کرد.
شبکه 'سی جی تی ان' چین هم گزارش کرده است آقای ترامپ خیلی ممنون هستیم که هر روز کشورتان را از چین دورتر می کنید.
این شبکه می افزاید که نمی دانیم از شما چطور تشکر کنیم که به ما حس خودکفایی و اتکا به نفس بیشتری دادید.
با توجه به اینکه شبکه خبری تلویزیونی فوق برنامه هایش در 100 کشور دنیا پخش می شود این برخورد کنایه آمیز رسانه ای در چین با رییس جمهور آمریکا بازتاب گسترده ای داشته است.
شبکه های رسانه ای دیگر چون خبرگزاری شینهوا و روزنامه های گلوبال تایمز و مردم ارگان حزب حاکم چین نیز با طعنه و کنایه فشارهای آمریکا را یک امتیاز برای پیشرفت بیشتر چین دانسته اند.
این رسانه ها البته تاکید کرده اند که کشورشان هرگز از یک جنگ تجاری با آمریکا نمی هراسد و برای هر شرایطی آماده است.
دو کشور آمریکا و چین در سه ماه گذشته کالاهای تولیدی صادراتی دو طرف به ارزش 50 میلیارد دلار را هدف تعرفه های ۲۵ درصدی قرار داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.