محمد سعیدی کیا ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با محوریت طرح پایلوت محرومیت زدایی شهرستان لنده، افزود: تلاش ها و اقدامات بسیار فراوان و شایسته با هدف توسعه مناطق مختلف کشور انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

سعیدی کیا نقش همراهی استان ها در اجرای طرح های توسعه ای و محرومیت زدایی را محسوس دانست و بیان داشت: محور کار مردم است و هدفگذاری ها در این راستا عملیاتی می شود.

وی گفت: علیرغم همه اقدامات انجام شده، آبادانی کامل مناطق محروم محقق نشده است و الگو سازی مردم محور برای رشد مناطق مورد تاکید است.

سعیدی‌کیا ایجاد امید و انگیزه برای کار و اشتغال را لازمه حرکت های توسعه ای دانست و بیان داشت: شعار ما کار با مردم و برای مردم است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به صندوق های توسعه روستایی فعال شده در مناطق هدف، گفت: طرح های اجرایی باید توجیه اقتصادی داشته باشد و نتیجه بخش نیز باشد.

سعیدی کیا با تاکید بر ارائه تسهیلات خروجی محور به جامعه هدف، بیان داشت: جذب حداکثری تسهیلات زمینه ساز ارائه و تخصیص بهتر اعتبارات خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان از اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق مختلف خبر داد و بیان داشت: همکاری و هماهنگی با دولت در محورهای مختلف عملیاتی می شود.

وی با اشاره به راه اندازی صندوق‌های توسعه روستایی در مناطق محروم افزود: در زمینه توسعه روستایی هر چقدر مردم پس انداز داشته باشند به همان اندازه برای اشتغال نیز در صندوق‌ها پرداخت می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: مردم ۱۴۱ روستای قلعه گنج در صندوق توسعه روستایی خود ۴۵ میلیارد ریال واریز کردند که ما می‌دیدم این پول بیشتر هنگام پرداخت یارانه‌ها واریز می‌شود و ۳۷ میلیارد ریال نیز بنیاد پرداخت کرده که در مجموع ۱۱۰ میلیارد ریال وام پرداخت کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.