۱۰۰ روز از ازدواج "مگان مارکل" هنرپیشه آمریکایی با شاهزاده "هری" نوه ملکه بریتانیا گذشته است و طی این ۱۰۰ روز این هنرپیشه آمریکایی ضمن اینکه صاحب یک لقب جدید سلطنتی شده، عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا شده است.

درست است که مارکل هم اکنون عروس یک خانواده سلطنتی مهم است اما شاید تحمل برخی قوانین( بعضا بر جای مانده از قرون وسطی) خانواده سلطنتی بریتانیا برای او دشوار باشد.

برخی از این قوانین خشک و غیر منعطف، عمری به درازای چند قرن دارند اما برخی دیگر نیز به سلیقه پادشاه وقت برمی‌گردد و عمر و دوام آن به عمر پادشاه وقت ( پادشاه کنونی = ملکه الیزابت دوم) وابسته است.

در ادامه لیستی از برخی قوانین خانواده سلطنتی بریتانیا احصا شده است که عبارتند از:

۱- اگر ملکه در اتاقی سرپا باشد همه اعضای خانواده سلطنتی موظفند به احترام او بایستند و مادامی که او ایستاده است کسی حق ندارد بنشیند.

۲- نزدیکی به ملکه بیش از حد مجاز نیست و باید هنگام مصافحه و گفتگو با او دستکم فاصله‌ای به اندازه یک قدم را با او رعایت کرد و به او نزدیک نشد.

۳- ملکه (پادشاه) قیم و، ولی تمامی فرزندان خانواده سلطنتی است. این قانون از قرن هفدهم و از زمان پادشاهی جورج اول وضع شده و همچنان پابرجاست.

۴- در خانواده سلطنتی پوشیدن لباس‌های "دکولته" و "مینی ژوب" (دامن بالای زانو) برای زنان مجاز نیست.

۵- هیچ عضو خانواده سلطنتی حق اظهار نظر و فعالیت سیاسی و حق رای ندارد.

۶- در مراسم‌های ازدواج سلطنتی حضور فرزندان و کودکان خانواده سلطنتی به عنوان ساقدوش عروس الزامی است.

۷- ملکه الیزابت دوم در منوی غذای خانواده سلطنتی در وعده شام خوردن سیب زمینی، پاستا (ماکارونی) و برنج را ممنوع کرده است و به جای آن از غذا‌های دریایی و سبزی استفاده می‌شود.

۸- ملکه الیزابت دوم همچنین استفاده از سیر در غذا‌های وعده شام را ممنوع کرده است.

۹- ملکه الیزابت دوم همچنین به دلیل جلوگیری از مسمومیت غذایی دستور داده اعضای خانواده از خوردن صدف خام بپزهیزند.

۱۰- در خانواده سلطنتی بازی "مونوپولی" ممنوع شده است. گفته می‌شود دلیل این امر احتمالا به دعوا‌هایی بر می‌گردد که در حین بازی میان بازیکنان به وجود میاید.

۱۱- اجازه ازدواج در خانواده سلطنتی با اذن ملکه است و در بازبینی این قانون در سال ۲۰۱۳ اجازه ازدواج ۶ نفر اول فهرست ولایتعهدی با اذن ملکه شده است.

[۲۰ قانون عجیب و غریب خانواده سلطنتی بریتانیا]

۱۲- بعد از ازدواج هر عضو عادی با خانواده سلطنتی، در دربار و حتی از سوی همسر و نزدیکانش باید با نام و لقب رسمی اعطا شده از سوی ملکه، عضو جدید را مورد خطاب قرار داد.

۱۳- سلفی گرفتن با اعضای خانواده سلطنتی از سوی افراد دیگر مجاز نیست.

۱۴- از سال ۱۹۵۲ مقرر شده است همه اعضای خانواده سلطنتی باید برای شرکت در مراسم عزاداری احتمالی یکی از اعضای خانواده حاضر به یراق باشند؛ به همین خاطر به اعضای خانواده توصیه شده حتی در مسافرت‌هایشان یک دست لباس مناسب برای مراسم عزاداری به همراه داشته باشند.

۱۵- اعضای خانواده سلطنتی موظفند تمامی هدایایی که از سوی دیگران به فرزندانشان داده می‌شود، بگیرند.

۱۶- اعضای خانواده سلطنتی نمی‌توانند با لباس راحت در مراسم شام شبانه دورهمی به همراه ملکه حاضر شوند و باید حتما برای نشستن پشت میز شام لباس آراسته و رسمی داشته باشند.

۱۷- ملکه بریتانیا تنها شهروند این کشور است که می‌تواند بدون داشتن گواهینامه رانندگی، رانندگی کند.

۱۸- تمامی وراث تاج و تخت در بریتانیا بنا به دلایل امنیتی مجاز به نشستن در یک هواپیما و مسافرت دسته‌جمعی نیستند و باید به دلیل جلوگیری از حوادث احتمالی، جدا جدا سفر کنند.

۱۹- زوج‌های خانواده سلطنتی موظفند در اجتماع باوقار و سنگین رفتار کرده و از نزدیکی بیش از حد و صمیمیت ، خودداری کنند.

۲۰- پوشیدن شلوار برای پسربچه‌های خانواده سلطنتی تا سن ۱۲ سالگی ممنوع است.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.