محمد علی وکیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به بررسی استعفای حضرتی در جلسه امروز هیئت رئیسه این فراکسیون گفت: امروز صبح در جلسه هیئت رئیسه فراکسیون امید این استعفا مطرح شد که با توجه به آنکه وی جز شخصیت‌های کلیدی فراکسیون امید است اعضا در اجماع با این استعفا مخالفت کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مخالفت هیئت رئیسه فراکسیون امید با استعفای حضرتی از این فراکسیون این بود که وی در یک حرکت اخلاقی و برای آنکه تمرد تشکیلاتی نکرده باشد قبل از صحبت در موافقت با استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی ابتدا استعفای خود را از این فراکسیون اعلام کرد لذا از نظر هیئت رئیسه پذیرفته نشد.

وکیلی تاکید کرد: علی‌رغم آنکه گلایه شد که چرا برخی اعضای فراکسیون امید به کار تشکیلاتی پایبند نیستند اما حضرتی در حرمت نگهداشتن این فراکسیون استعفا داد، موضع وی در روز استیضاح کرباسیان و دیدگاه‌هایش در جای خود محترم است اما استعفایش وجهی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان کرد: براین اساس حضرتی مانند گذشته به عنوان یک رکن در فراکسیون امید حضور خواهد یافت.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در واکنش به خبری مبنی بر ارائه کارت زرد و اخطار به حضرتی در جلسه امروز صبح هم گفت: بحث کارت زرد و اخطار به حضرتی مطرح نبود بلکه به دیگر اعضایی که از تشکیلات تمرد کرده بودن بیان شد و قرار است کمیته داوری درباره آنها تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: استعفای حضرتی قبل از صحبت در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد به نوعی حرمت گذاشتن بود و می‌خواست این فراکسیون آسیب نبیند لذا مشمول تمرد نمی‌شود.

وکیلی تاکید کرد: حضرتی همچنان به طور طبیعی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید هستند، البته انتخابات فراکسیون هم نزدیک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.