امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به انتقادهای رهبران ایتالیا و مجارستان از سیاست‌های فرانسه در قبال مهاجران و پناهجویان پاسخ داد و گفت، آنها حق دارند او را رقیب اصلی خود در سیاست‌های ضدمهاجرتی‌شان بدانند.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر ملی‌گرای مجارستان و ماتئو سالوینی، وزیر کشور دست راستی ایتالیا روز سه‌شنبه مانیفست ضد مهاجرتی خود را برای انتخابات سال آینده پارلمان اروپا معرفی کردند. اوربان گفت در اروپا دو اردوگاه در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها به رهبری امانوئل ماکرون است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر مجارستان اظهار کرد، اروپا نیاز به کمیسیون و پارلمانی جدید دارد که بتواند از مرزهای آن حفاظت کرده و جلوی مهاجرت را بگیرد.

ماکرون اعلام کرد، هرگز از اصول و ارزش‌های فرانسه کوتاه نخواهد آمد. رئیس‌جمهوری فرانسه بر حق پناهجویی که در قانون اساسی هم آمده، تأکید کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، کشورش دشمن ملی‌گرایی و سیاست‌های مبتنی بر نفرت است.

نخست‌وزیر مجارستان درباره ماکرون گفته بود: او در رأس نیروهایی است که از مهاجرت حمایت می‌کند. از سوی دیگر ما خواهان متوقف کردن جریان غیرقانونی مهاجرت هستیم.

ماکرون در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اوربان گفت: مخالفت‌های جدی میان ملی‌گرایان و مترقیان درباره سیاست‌های مهاجرتی در حال شکل‌گیری است. من در هیچ موردی تسلیم ملی‌گرایان و افرادی که نفرت می‌پراکنند، نمی‌شوم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.