آسوشیتدپرس نوشت، این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که وزیر دفاع آمریکا اشاره کرد که مانورها با کره جنوبی که کره شمالی آنها را به عنوان "تمرین جنگ با پیونگ یانگ" محکوم کرد ممکن است از سر گرفته شوند.

ترامپ با تاکید بر اینکه احتمال از سر گیری مانورهای نظامی با کره جنوبی وجود دارد در ‌عین ‌حال گفت: در حال‌ حاضر دلیلی برای هزینه میلیون‌ها دلار برای برگزاری این مانورها وجود ندارد.

ترامپ ادامه‌ داد: اگر نیاز شود که این مانورها برگزار شود، قطعا مانورهای مشترک بسیار بزرگتر از مانورهای قبلی برگزار خواهند شد.

این پیام رئیس جمهوری آمریکا در یکسری توییت در روز چهارشنبه مطرح شد که طی آنها چین را به خاطر عدم پیشرفت در پایان دادن به برنامه اتمی کره شمالی مقصر دانست.

به طور همزمان رئیس جمهوری ضمن ابراز حسن نیت و تحسین روابط شخصی‌اش با کیم جونگ اونگ ، رهبر کره شمالی به صورت ضمنی تهدید نظامی را نیز مطرح کرد.

ترامپ با اشاره به یکی از بیانیه‌های کاخ سفید، گفت‌: رئیس جمهوری معتقد است که روابطش با کیم جونگ اونگ، رهبر کره شمالی بسیار خوب و گرم است و در حال‌ حاضر نیز دلیلی برای هزینه مبلغ هنگفت جهت برگزاری مانورهای نظامی مشترک آمریکا ــ کره جنوبی وجود ندارد. به علاوه رئیس جمهوری می‌تواند اگر انتخاب کند فورا مانورهای نظامی با کره جنوبی و ژاپن را مجددا از سر بگیرد. اگر ترامپ دست به چنین تصمیمی بزند قطعا این مانورها بزرگتر از مانورهای قبلی خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.