پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ (الاعلام الحربی) اعلام کرد که ارتش سوریه از چند محور به جنوب شرق دمشق، عملیات گسترده ای را برای ریشه‌کن کردن گروه تروریستی داعش آغاز کرد.

این محورها شامل سد خط هاطیل، حاویة عوض، وادی الحلاوة، غدیر السوس، حاویة الرصین، تل الدرس و خریبة عوض در حومه جنوب شرق دمشق بوده که به پاکسازی تروریست های داعشی منجر شد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه با تسلط بر این مناطق، توانستند این منطقه را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کنند.

داعش به صورت پراکنده در برخی مناطق سوریه حضور دارد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور در حال نابودی کامل این گروه تروریستی در سوریه است.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنان در جبهه ای دیگر در حال نابودی داعش در بادیه سویدا هستند و بر مناطق گسترده‌ای در این استان مسلط شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در آخرین گزارش خود اعلام کرد که حدود ۱۵۰ عضو گروه تروریستی تکفیری داعش در شرق استان سویدا کشته شدند. 

این نهاد وابسته به مخالفان اعلام کرد: این تعداد تروریست در مرزهای شمال شرق استان سویدا در ۳۳ روز گذشته در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند. 

استان سویدا در جنوبی‌ترین نقطه سوریه و در نزدیک مرزهای این کشور با اردن قرار دارد. 

گروه تروریستی داعش ماه قبل با حمله به مناطق شرق و شمال شرق استان سویدا بیش از ۲۳۰ شهروند سوری را کشت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد. 

این گروه تروریستی همچنین تصاویری را از ۱۴ زن ربوده شده از خانه هایشان در روستاهای شرق استان سویدا منتشر کرد. 

پس از این حمله، خبرهایی درباره ربوده شدن ۱۷ زن و کودک از مناطق شرقی استان سویدا توسط داعش منتشر شد. 

ارتش سوریه در هفته های اخیر عملیات گسترده ای را برای آزادسازی جنوب سوریه از تروریست ها آغاز کرد و تاکنون موفق به پاکسازی بیش از ۹۵ درصد اراضی این منطقه شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.