محمدجواد ظریف شامگاه پنجشنبه در آغاز سفر دو روزه خود به پاکستان، با «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.

ظریف در این دیدار همچنین با تمجید از اقدامات پاکستان در مبارزه علیه تروریسم، گفت: ما پاکستان را شریک ایران برای پایداری صلح در منطقه می دانیم.

ظریف با ابراز امیدواری برای گسترش روابط دو کشور در دولت عمران خان، تصریح کرد: افتخار داریم که به عنوان نخستین هیات خارجی پس از تشکیل دولت جدید در پاکستان به این کشور سفر کرده ایم.

وزیر خارجه ایران همچنین با ابلاغ سلام گرم «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای پاکستانی، گفت: خوشحالیم که انتخابات موفقیت آمیزی در پاکستان برگزار شد و در آن، برادران و خواهران پاکستانی ما نمایندگان خود را انتخاب و راهی مجلس کردند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: برای ایران، تمامی پاکستانی ها دوست و برادر هستند، ما ملت پاکستان را جدا از ملت ایران نمی دانیم و معتقدیم که روابط ویژه و فوق العاده میان دو ملت و دو کشور برقرار است.

ظریف ابراز امیدواری کرد که در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» نخست وزیر این کشور، مناسبات دوستانه و صمیمی ایران و پاکستان بیش از پیش گسترش یابد.

 پاکستان به تقویت اتحاد امت اسلام اعتقاد راسخ دارد

«اسد قیصر» رئیس مجلی ملی پاکستان نیز در این دیدار گفت: مفتخریم که میزبان هیات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین مهمان خارجی پس از تشکیل دولت جدید در کشورمان هستیم.

وی افزود:پاکستان به تقویت اتحاد امت اسلام اعتقاد راسخ دارد و در این خصوص، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت می داند.

قیصر با بیان سابقه ریاست خود در مجلس ایالتی خیبرپختونخوای پاکستان در دولت پیشین، گفت که سفرهای به یاد ماندنی به ایران به ویژه به تهران و اصفهان داشته و اصفهان را به معنای واقعی، نصف جهان می داند.

رئیس مجلس ملی پاکستان افزود: مرقد امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی را زیارت کرده ام و از مجلس شورای اسلامی و همچنین برج میلاد نیز بازدید داشته ام و این خاطرات، هرگز برای من فراموش نمی شود.

وی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف از جمله صنعتی و انرژی تمجید کرد.

در این دیدار که نخستین دیدار خارجی رییس جدید مجلس ملی پاکستان پس از انتخابات پارلمانی اخیر محسوب می شود، طرفین بر توسعه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به ویژه در زمینه های اقتصادی، همکاری های پارلمانی از جمله تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان و مقابله با چالش های مشترک نظیر افراط گرایی و تروریسم تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.