سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با فروش کالاها در فضای مجازی توسط سایت های فروش کالا گفت: برخی سایت ها مجوز فروش کالا در فضای مجازی را دارند و به صورت آنلاین اقدام به فروش اقلام و کالاهای مورد نیاز هموطنان می کنند.

وی در ادامه افزود: اکثر این سایت ها در حوزه فروش لوازم در فضای مجازی معروف نیستند و در این حوزه تخلف هایی صورت می گیرد. به عنوان مثال کالایی با قیمت ۳ میلیون تومان که در بازار وجود دارد و در حال عرضه به متقاضیان است را با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت سفارش می زنند و با قیمت پایین تر از عرضه کالا در بازار به مشتریان تبلیغ می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه گفت: پس از ثبت سفارش در این سایت ها مردم اقدام به واریز وجه در قبال خرید کالا می کنند. بعد از گذشت یک هفته و عدم تحویل کالا، متوجه می شوند که کالایی را که بابتش پول داده اند در انبارها وجود ندارد. این در حالی است که پول کالای خریداری شده به حساب فروشندگان واریز شده است، اما خریدار هیچ کالایی را تحویل نگرفته است.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد: جهت جلوگیری از این گونه تخلفات، هموطنان لازم است که در خرید الکترونیکی پیش از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند. همچنین از داشتن «نماد اعتماد الکترونیکی»(ای - نماد) توسط فروشگاه مجازی، از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند و حتما پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.