رسانه های اسرائیل ضمن اعلام اعتصاب سراسری کارمندان سفارتخانه های این رژیم در سراسر دنیا در اعتراض به شرایط کار و دیرپرداخت شدن حقوق ها، اعلام کردند این اعتصاب از صبح امروز آغاز می شود.

بنابر اعلام رسانه های اسرائیلی پیش بینی می شود این اعتصاب سراسری موجب فلج شدن فعالیت بسیاری از هیئت های دیپلماتیک اسرائیلی در سراسر دنیا شود.

درچارچوب این اعتصاب، کنسولگری های اسرائیل از پذیرفتن شهروندان خارجی معذور خواهند بود و بسیاری از نشست ها و فعالیت های آن لغو خواهد شد و علاوه بر این  بسیاری از گفتگو ها و رایزنی ها در سازمان ملل و اتحادیه اروپا بدون حضور نمایندگان این رژیم انجام خواهد گرفت.

در همین ارتباط کمیته کارمندان هیئت های دیپلماتیک اسرائیل اعلام کرد، در مورد حل و فصل اختلافات و موضوع دیر پرداخت شدن حقوق ها، گفتگوهای طولانی اما بی نتیجه ای با مسئولان داشته است و برخوردها و اختلافات کنونی بین وزارت اقتصاد و خارجه موجب بروز وضعیتی شده است که کارمندان تحمل آن را ندارند.

اعتصاب سراسری سفارتخانه های اسرائیل در حالی است که یک هزار و ۲۰۰ کارمند در ۱۰۲ سفارت اسرائیل در آوریل سال ۲۰۱۷ نیز در اعتراض به نامساعد بودن شرایط کار تهدید کردند اعتصاب سراسری برگزار خواهند کرد.

در ابتدای سال جاری میلادی اقداماتی در خصوص بهبود وضعیت کارمندان سفارتخانه های اسرائیل انجام شد اما از نظر کارمندان هیئت های دیپلماتیک، مسئولان تا این لحظه نتوانسته اند کاستی ها و عیوب نظام جدید را برطرف کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.