"مایک پامپئو" در پیامی توئیتری در روز جمعه مخالفت آمریکا را با حمایت همتای روس خود از عملیات نظامی مشترک روسیه و سوریه در ادلب اظهار داشته و این اقدام را موجب وخیم تر شدن درگیری های خطرناک در سوریه توصیف کرد.

وی همچنین با ابراز دلسوزی برای ۳ میلیون سوری که از خانه های خود بیرون رانده شده و در ادلب جمع شده اند، گفت که جهان در حال مشاهده اوضاع ادلب بوده و خشونت علیه آن ها اصلا خوب نیست.

پیش ازاین، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش شواهد محکمی درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه با اهداف تحریک آمیز را به سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ارائه کرده است.

وی همچنین به اوضاع ادلب در شمال سوریه و مذاکرات در حال جریان برای ایجاد گذرگاه های انسانی اشاره کرده و گفته بود که دولت سوریه کاملا این حق را خواهد داشت تا تروریست های مستقر در این منطقه تحت کنترل مخالفان را بیرون براند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که بایستی میان مخالفان مسلح دولت که آماده گفتگو با دمشق هستند و گروه های تروریستی همچون جبهه النصره تمایز قائل شد.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که عناصر موسوم به کلاه سفیدها در حال آماده شدن برای به مرحله اجرا گذاشتن حمله شیمیایی در ادلب سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه چند روز پیش نیز هشدار داده بود که آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی، آماده می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.