رویترز گزارش داد، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه ادلب اقدامی در راستای تشدید درگیری در جنگ داخلی سوریه است.

پمپئو، روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از حمله سوریه و روسیه به ادلب دفاع می‌کند.

اشاره پمپئو به اظهارات روز جمعه سرگئی لاوروف است که طی آن گفته است حکومت سوریه حق دارد که تروریست‌ها را از سرزمین خود بیرون کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است: «از دیدگاه واشنگتن چنین اقدامی به مثابه تشدید درگیری‌ها در مناقشه خطرناک (جنگ داخلی سوریه) است.»

وی در ادامه افزود: «سه میلیون سوری که مجبور به ترک خانه و کاشانه‌ خود شده‌اند، اکنون در ادلب هستند و در چنین عملیاتی لطمه خواهند دید. (این اقدام) خوبی نیست. جهان نظاره‌گر است.»

در همین حال، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا در گزارشی به نقل از چند مقام آمریکایی اعلام کرد که کارشناسان اطلاعاتی و نظامی واشنگتن فهرستی مقدماتی از تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی در سوریه را تهیه کرده‌اند تا در صورت حمله به این کشور مورد هدف قرار گیرد.

یک مقام آگاه نظامی آمریکا نیز در این‌باره گفته است که با وجود اینکه هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه گرفته نشده، اما در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نظام دمشق، ارتش آمریکا بلافاصله حمله خود را آغاز خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.