کمیسیون اروپا پیشنهاد داده تا تغییر ساعت در فصل بهار و تابستان انجام نشود چرا که اکثریت مردم تمایل دارند در تمامی سال با تغییر ساعت مواجه نشوند.

«جین کلاود جانکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد شهروندان اتحادیه اروپا با عدم تغییر ساعت در فصل بهار و پاییز موافق هستند.

طبق قانون فعلی در اتحادیه اروپا، شهروندان تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ملزم هستند که ساعت را در آخرین یک‌شنبه ماه مارس یک ساعت جلو کشیده و در آخرین یک‌شنبه ماه اکتبر به وضعیت قبلی خود بازگردانند.

نتایج یک نظرسنجی آنلاین نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد اروپایی‌ها با تغییر ساعت در سال مخالف هستند این و درحالیست که تغییر ساعت در بیشتر مناطق اروپا و آمریکای شمالی انجام می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، موافقان طرح تغییر ساعت تابستانی یا صرفه‌جویی در زمان نور روز معتقدند طولانی‌تر شدن ساعات عصر در فصل تابستان به حفظ انرژی و ارتقای بهره‌وری کمک می‌کند. هرچند، مخالفان بر این باورند که برخی از افراد نمی‌توانند به راحتی خود را با این تغییر سازگار کرده و احساس می‌کنند تاثیرات منفی کوتاه‌مدتی بر سلامتی‌شان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.