الهیار ملکشاهی درباره آخرین وضعیت لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، هفته گذشته در این کمیسیون بررسی شد و ایرادها با حضور کارشناسانی از این شورا برطرف شد؛ از این رو لایحه برای تصویب اصلاحات مجددا به صحن مجلس ارسال کردیم.

 

 

 

وی افزود: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو از دیگر لوایح چهارگانه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باقی مانده که به جهت ایراد شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفته است و در جلسات آتی مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس و شورای نگهبان نیز تصویب و تایید و توسط دولت ابلاغ شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: از میان لوایح چهارگانه تنها این سه لایحه در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بوده که به شرح مذکور مورد بررسی قرار گرفته است.

«لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته»، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم»، «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» چهار لایحه معروف به لوایح چهارگانه مرتبط باFATF هستند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم (CFT) با رای نمایندگان در مجلس مسکوت گذاشته شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.