تارنمای «البوابه نیوز » نوشت، این حمله ۳۰ کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت اما هنوز شمار دقیق زخمی ها مشخص نیست.

گروه تروریستی بوکوحرام ۲۷ مرداد گذشته نیز با حمله به مناطقی در شمال شرقی نیجریه، خسارات مالی و جانی زیادی به ساکنان روستاییان این مناطق وارد کرد که با واکنش سازمان ملل همراه بود.

دبیر کل سازمان ملل این حملات را شدیدا محکوم کرد و شناسایی، بازداشت و محاکمه سریع عاملان این حمله را که دهها کشته بر جا گذاشت، خواستار شد.

«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال ۲۰۰۲ (دی ۱۳۸۰) توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.

«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام ۱۸ بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.

شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.

شیکاو از سال ۲۰۰۹ و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد.

بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.

بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.

عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن ۲۰هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و ۶۰۰هزار نفر در نیجریه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.