اورشلیم پست گزارش داد، سخنگوی دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که زهر پالتی رئیس بخش سیاسی-امنیتی این وزارتخانه عصر روز شنبه با جیمز جفری و جوئل ریبورن فرستاده‌های آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی دیدار و درباره سوریه گفت‌وگو کرده است.

زهر پالتی در این دیدار سیاست‌های آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به محوریت جلوگیری از تقویت جایگاه ایران و حزب‌الله در سوریه و ادامه محافظت از منافع امنیتی این رژیم در شمال سوریه تشریح کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، وی همچنین در دیدار با فرستاده‌های آمریکایی بر حمایت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرده است.

وزارت امورخارجه آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز جفری دستیار ویژه وزیر امورخارجه در امور سوریه و جوئل ریبورن فرستاده دولت درخصوص سوریه به سرزمین‌های اشغالی، ترکیه و اردن سفر می‌کنند و این سفر از روز اول سپتامبر (۱۰ شهریورماه) شروع شده و تا ۴ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، جیمز جفری در سرزمین‌های اشغالی با مقامات ارشد دولتی درباره موضوعات مورد نگرانی هر دو طرف شامل سوریه و ایران رایزنی خواهد کرد.

در ترکیه و اردن نیز این دو مقام آمریکایی با رهبران و دیگر مقامات ارشد این کشورها دیدار و درباره سوریه گفت‌وگو خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در ماه‌های اخیر بارها ادعای واهی خود مبنی بر حضور نظامی ایران در سوریه و تلاش جمهوری اسلامی برای تقویت این جایگاه خود در سوریه را تکرار کرده‌اند. به نظر می‌آید که صهیونیست‌ها با تکیه بر این ادعاهای بی‌اساس که بارها از سوی مقامات ایرانی و سوری تکذیب شده است، تلاش دارند حملات هوایی‌شان به خاک سوریه و این تجاوزات خود را توجیه کنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز پیش از این تاکید کرده است که حضور ایران در سوریه به صورت مستشاری برای مقابله با تروریست‌ها و بنا به درخواست دولت دمشق بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.