آس گزارش داد، خاویر تباس با استفن رز (شرکت آمریکایی و مالک میامی دلفینز) برای برگزاری بازی‌های لالیگا در آمریکا به توافق رسید. فیفا مخالف این موضوع است چون این قضیه رقابت را با بازی‌های ملی ایجاد می‌کند. (پیش از این تنها ستاره‌های فوتبال اروپا در آمریکای شمالی پا به توپ بودند). با این حال این موضوع تنها مشکل موجود نیست. این توافق نیاز به اجازه فدراسیون دارد اما لوییس روبیالس (رییس فدراسیون) از این موضوع خبر ندارد.

در حالی که فیفا دوست ندارد رقابت‌های باشگاهی همچون لالیگا، لیگ برتر انگلیس بوندسلیگا و سری A در دیگر کشورها انجام شود در آمریکا رقابت‌هایی همچون بسکتبال NBA، فوتبال آمریکایی (NFL) و لیگ بسکتبال (MLB) یا هاکی روی یخ (NAL) خارج از مرزها برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علاوه بر این که پشت این اتفاق شرکت قدرتمند مانند استفن رز وجود دارد دوست دارد این اتفاق رخ دهد.

برگزاری بازی‌های لالیگا در آمریکا آسان نخواهد بود با وجود این که تباس اطمینان دارد بدون مشکل این پروژه‌ به انجام می‌رسد. با این حال نباید فراموش کرد علاقه به فوتبال اسپانیا با این اتفاق در قاره آمریکا بیشتر می‌شود. مکزیک و آمریکا بیش از دیگر کشورهای این قاره به لالیگا علاقمند هستند.

بارسا نخستین تیمی خواهد بود که در آمریکا بازی خواهد کرد. آمریکایی‌ها می‌دانند چه می‌خواهند. آنها دوست دارند شاهد تماشای بازی لیونل مسی باشند. به همین خاطر آبی‌ اناری‌ها بهترین گزینه برای باز کردن این تجارت هستند. از طرفی خوسپ ماریا بارتومئو (رییس باشگاه) می‌داند جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید باعث شده تمرکز لالیگا روی بارسا باشد. از طرفی باس از این اتفاق پول خوبی به دست خواهد آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.