سیدمحمود نوابی روز یکشنبه در همایش ماده ۶ حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان شمالی اظهار داشت: برای نظارت بیشتر بر بازار، تفاهم نامه ای با سازمان بسیج منعقد شده است و نیروهای بسیج در مبارزه با احتکار و اختفای کالا و نظارت بر بازار به این سازمان کمک می کنند. 

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر بر بازار، نیازمند نیروی بیشتر هستیم و در این باره از ورود ناظران افتخاری هم استقبال می کنیم. 

نوابی افزود: شرایط برای عضویت ناظران افتخاری در انجمن های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ساده است و این افرادی که دغدغه مصرف کنندگان دارند، با دریافت کد شناسایی می توانند با این سازمان همکاری کنند. 

وی اضافه کرد : البته، اکنون منابع برای حمایت مالی از ناظران افتخاری نداریم اما در آینده ساز و کاری در این زمینه تعریف می شود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره اقدامات انجام شده در بازار اظهار داشت: پارسال ۳۳۲ هزار مورد بازرسی در زمینه شناسایی کالای قاچاق انجام شد که این بازرسی ها به تشکیل ۱۱ هزار فقره پرونده تخلف با ۵۹۰ میلیارد ریال جریمه منجر شد. 

وی ادامه داد : پارسال، سه میلیون و ۶۰۶ هزار مورد بازرسی انجام و در این مدت ۲۳۰ هزار فقره پرونده به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد. 

نوابی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ باید بیش از گذشته فعال و با سودجویان برخورد شود افزود: گشت های مشترک تعریف شده است و امید می رود با فعالیت آن، آثار نظارت بر بازار برای مردم ملموس تر شود. 

وی گفت: در قالب فعالیت گشت ها، قاضی بلافاصله رای صادر می کند و متخلف مجازات کارش را می بیند. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود در باره برگزاری همایش برای قدردانی از برگزیدگان رعایت حقوق مصرف کنندگان گفت: این همایش ها، به لحاظ اعتبارات و ساختار مورد غفلت بود اما امسال در تمام کشور ساری و جاری شده است البته خراسان شمالی ۲ دوره این رویداد را برگزار کرده است. 

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این ارزیابی ها ممکن است نواقصی داشته باشد که در این باره از مردم درخواست داریم تا در این باره انتقادها را بازگو کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.