دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: هیچ ضرورت سیاسی برای باقی نگه داشتن کانادا در پیمان جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی وجود ندارد و اگر به توافقی عادلانه نرسیم که به مانند دهه های گذشته آمریکا مورد سواستفاده قرار گیرد، کانادا از این توافق بیرون خواهند ماند. کنگره نباید در این مذاکرات دخالتی کند وگرنه به کلی این پیمان را از بین خواهم برد و پیمان جدید بهتری خواهیم نوشت.

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان می‌شود که گفت‌وگوی فشرده دو کشور بدون حصول نتیجه‌ای مشخص خاتمه یافت. آمریکا و مکزیک روز دوشنبه بر سر پیمان تجاری جدید به توافق رسیده‌اند و آمریکا در حال فشار آوردن به کانادا برای پذیرش پیمان جدید است.

قانون گذاران آمریکایی در روز جمعه هشدار داده بودند تا زمانی که کانادا به پیمان جدید نپیوندد آن را تصویب نخواهند کرد. برای تصویب این لایحه به حمایت قانون گذاران حزب دموکرات نیز نیاز است.

ترامپ هفته پیش تهدید کرده بود در صورتی که کانادا به پیمان جدید نفتا نپیوندد، بر واردات خودروهای کانادایی تعرفه وضع خواهد کرد. ترامپ در توئیتی دیگر بار دیگر با حمله به دولت قبلی آمریکا نوشته بود پیمان قبلی نفتا تنها موجب از بین رفتن مشاغل آمریکایی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.