آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در همایش مداحان استان کرمان در سیرجان افزود: سید الشهداء برای اسلام و حفظ ارزشهای دینی به شهادت رسید و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه راه حضرت امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: مگر می شود در مجلس حسین بن علی(ع) از شهدای کربلا گفت ولی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس چیزی نگفت و یادی نکرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر شهداء نبودند امروز امنیتی نبود و هیچ چیز حتی مجلس عزاداری امام حسین (ع) هم وجود نداشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این روزها بازار ضد انقلاب داغ است و کسی که دنبال راه سید الشهداء(ع) است، هرگز دست از نظام اسلامی و ولی فقیه نمی کشد و می داند خط سید الشهداء (ع) خط انقلاب است که اسلام و نظام را حفظ می کند.

ایت الله خاتمی افزود : یکهزار و ۳۷۷ سال از شهادت امام حسین می گذرد و تنها داغی که هیچوقت کهنه نمی شود همین شهادت پسر پیامبر(ص) است و این عشق خدادادی به خاطر معامله آن حضرت با خدا بود.

وی تصریح کرد: وجود مردم، عالمان دینی، مداحان و بانیان و برگزار کنندگان در مراسم عزاداری ها مهم است و این ارکان نقش آفرین حفظ حرمت ها و ارزشها هستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مبادا نان به دین بخوریم و به قولی نان به دین خوردن خوب نیست، باید با خدا معامله کرد و از اخلاص این معامله بهره برد و مزد و اجر را از خداوند گرفت.

وی با اشاره به رعایت مسائل و ارزشهای دینی در نزد مداحان گفت: غیرت دینی داشته باشید و بدانید حفظ ارزشهای دینی برای خانواده های مداحان و عالمان هم ضروری است و اگر آنان هم حرمت ها، ارزشها و حجاب را رعایت نکنند به شخصیت و ارزش ها ضربه وارد می شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مداحان هرگز برخوردهای کاسب کارانه نداشته باشند و جایگاه خود را حفظ کنند و اگر دل آلوده به گناه شود نمی تواند با دل ها حرف بزند و در کلامش تاثیری نیست.

وی با بیان اینکه منابع مورد اطمینان در مرثیه سرایی ها و روضه ها استفاده شود ، افزود: مداحان باید ضمن انقلابی بودن بی تفاوت در مسائل نباشند و کسی که پرچم امام حسین(ع) را بلند می کند، در مطالعه هم پیشقدم باشد و از سبک های غریبه که در شان مداحی و روضه نیست پرهیز کند که اینها وهن عزای حسین بن علی(ع) است.

همایش مداحان استان کرمان که با عزاداری و نوحه سرایی همراه بود، در آستانه حلول ماه محرم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و جمعی از مداحان استان در محل کاروان حسینی سیرجان برگزار شد.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.