رسانه های عراق به نقل از روزنامه &#۳۹;الرای&#۳۹; کویت نوشتند که دولت کویت در یک اقدام پیشگیرانه ورود اتباع عراقی را به اراضی اش به بهانه وجود احتمالی مواردی از بیماری وبا تا اطلاع ثانونی ممنوع اعلام کرده است.

براساس این گزارش، دولت کویت همچنین با همکاری وزارتخانه های بهداشت و بازرگانی و اداره کل گمرکات و کمیته غذا و تغذیه این کشور، از ورود مواد غذایی از عراق به کویت جلوگیری به عمل آورده است.

در این بخشنامه دولت کویت به طور ویژه بر ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات و خرما و آب شرب تحت هر شرایطی تاکید شده است.

کمیسیون عالی حقوق بشر عراق در ۴ شهریور گذشته به دلیل افزایش شوری آب و بالارفتن آلودگی آب های مصرفی در بصره نسبت به احتمال انتشار بیماری وبا در این استان جنوبی عراق هشدار داده بود.

این درحالیست که وزارت بهداشت عراق درباره انتشار بیماری وبا در بصره و مناطق جنوبی عراق هیچ گزارشی مستندی تاکنون منتشر نکرده است.

تنها اداره کل بهداشت بصره در ششم شهریورماه گذشته در گزارشی گفته بود که تعداد موارد ابتلاء به اسهال و تهوع در نتیجه مصرف آب آلوده در بصره به ۱۷ هزار نفر رسیده که ۱۶ درصد موارد (حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر) مشکوک به علائم بیماری وبا است.

اداره کل بهداشت بصره اعلام کرده است که با توجه به کاهش تدریجی دما و ادامه آلودگی های آبی این شرایط بهترین فضا برای انتشار بیماری وبا در استان بصره است.

عراق از جمله کشورهایی است که سابقه ای طولانی در بیماری های واگیردار به ویژه وبا دارد و به نظر می رسد دولت کویت برای پیشگیری از نفوذ احتمالی این بیماری چنین تدابیری اتخاذ کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.