هادی درفشی روز یکشنبه به خبرنگاران کاشان بیان کرد: افزون بر خیرین مسکن ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با همکاری سازمان بهزیستی، حساب ۱۰۰ امام و کمیته امداد در حال ساخت مسکن برای خانواده های محروم در کشور هستند. 

وی افزود: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از سال ۱۳۸۴ تا کنون در نقاط مختلف کشور از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی، بازسازی و تحویل خانواده های محروم شده است. 

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکونی از سوی بنیاد در دست بازسازی و نوسازی قرار داشت که یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد آن ساخته و به خانواده ها تحویل داده شد. 

او گفت: بنیاد مسکن همچنین مسئولیت ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی را در ۹ شهرستان آسیب دیده از زمین لرزه بر عهده گرفت که ۶۰ هزار واحد نیازمند بازسازی بودند و از این تعداد ۵۰ هزار واحد تکمیل شده است. 

درفشی عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه کار بازسازی ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده پایان یابد. 

وی ادامه داد: دولت بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت خانه های زلزله زدگان مصوب و پرداخت کرده و ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز برای ساخت خانه ها و واحد های تجاری کرمانشاه اختصاص داد. 

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد اجرای طرح های هادی روستایی نیز گفت: برای ۹۶ درصد از روستاهای با جمعیت افزون بر ۲۰ خانوار در کشور طرح هادی تهیه و تا کنون در ۱۷ هزار روستا اجرا شده است.

او ابراز امیدواری کرد که در صورت نبود مشکلات مالی تا پایان سال جاری، در سه هزار روستای دیگر نیز طرح هادی اجرا شود. 

درفشی با اشاره به وجود نزدیک به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور عنوان کرد: تا کنون برای نزدیک به سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد سند مالکیت صادر و تحویل شده است. 

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است هم اکنون نزدیک به ۳۴۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت می باشد.

به گزارش ایرنا، معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن و رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز کشور برای شرکت در آئین بهره برداری از مجمتع مسکونی ۵۰ واحدی خیرساز در کاشان به این شهرستان سفر کرده بود. 

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.