این مرجع تقلید امروز در دیدار مدیران رادیو معارف و رادیو محرم، محرم و عاشورا را از سرمایه‌های مهم شیعه دانست و اظهار داشت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به مرجعیت و عاشورا هستند و به این مسئله اذعان می‌کنند و برای تحقق آن سرمایه‌گذاری عظیمی را صورت داده‌اند.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کرد: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح‌ها و گروه‌ها ورود می‌کنند و اختلافات کنار می‌رود و این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه‌های عزاداری محرم و عاشورا، نسبت به وقوع برخی آسیب‌ها هشدار داده و بر لزوم مراقبت همگان در این خصوص تأکید کرد.

وی با یادآوری توصیه‌های همیشگی خود به مداحان، بیان کرد: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده‌تر شده است؛ به همین دلیل باید مراقبت‌های ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد؛ نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در برنامه‌های مربوط به رادیو محرم از جنبه‌های معرفتی غفلت نشود، اظهار داشت: رادیو محرم باید جنبه تبیین گری و هدایت‌گری داشته باشد؛ رسانه‌ها نیز نباید تابع خواسته‌ها باشند، بلکه بایستی با توجه به آموزه‌های دینی معیارها را رعایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سبک‌های رایج در مداحی، برخی از آن‌ها را سبُک و دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) دانسته و بر لزوم پرهیز ازاین‌گونه سبک‌ها تأکید کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که همه این سرمایه عظیم را پاسداری کنیم و برای پیشرفت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) از آن بهترین بهره‌گیری را داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.