ولیعهد عربستان ابتدای فصل گذشته خواستار پرداخت تمام بدهی‌های باشگاه‌ها شد و در ابتدای فصل جدید هم دستور داد تیم‌های عربستانی با بیشترین هزینه برای آغاز فصل ستاره‌ها آماده شوند. به دنبال این اتفاق اعلام شد هر باشگاه امکان استفاده از ۸ بازیکن خارجی را دارد ضمن اینکه برخلاف سایر کشورهای عربی از این فصل خرید دروازه‌بان خارجی هم در لیگ عربستان مجاز شده که به تقویت باشگاه‌های این کشور کمک می‌کند.

النصر پرطرفدار در نقل و انتقالات این فصل با هزینه ۴۶ میلیون یورویی پرهزینه‌ترین تیم عربستانی بوده است. زردهای ریاض با جذب احمد موسی مهاجم نیجریه‌ای لسترسیتی به مبلغ ۱۶ میلیون یورو گران‌ترین انتقال فصل فوتبال عربستان و حتی خاورمیانه را رقم زدند. جولیانو بازیکن برزیلی فنرباغچه هم با قرارداد ۱۰ میلیون یورویی به النصر پیوست. این باشگاه همچنین براد جونز دروازه‌بان ملی‌پوش استرالیایی را نیز به خدمت گرفته است.

الاهلی هم با ۲۵ میلیون یورو تیم پرستاره‌ای را برای حضور در لیگ آماده کرده است. ده‌سوزای برزیلی با ۱۲ میلیون یورو از فنرباغچه جذب شد و تاوارس مکزیکی با ۱۰ میلیون یورو به این تیم پیوست.

الاتحاد که فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته در این فصل با هزینه ۱۷ میلیون یورویی آماده ورود به رقابت‌ها می‌شود. کارلوس ویلانووای شیلیایی، رومارینیو مهاجم برزیلی الجزیره و والدیویا بازیکن برزیلی اینترناسیول ستاره‌های زردپوشان در این فصل خواهند بود. گومیس مهاجم فرانسوی گالاتاسرای در کنار عمر عبدالرحمن ستاره صاحبنام اماراتی و آلبرتو بوتینا مدافع اسپانیایی هم بزرگترین خریدهای الهلال در این فصل بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.