وبسایت خبری اکسیوس نوشت: اوماروسا مانیگو نیومن،دستیار سابق دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا با استفاده از تلفن شخصی خود، همه مکالمات کاخ سفید را ضبط کرده است.

بر اساس گزارش این منبع خبری، اوماروسا در بیشتر مواقع گوشی تلفن همراه خود را در حالت ضبط صدا، در کیف یا جیب خود حمل می‌کرده است. همچنین او در جلسات کاری با گوشی تلفن همراهش هر اظهار نظری را ثبت و نگهداری کرده است.

اکسیوس نوشت: در اکثر مواقع او از تلفن اتاق کار خود برای مکالمه استفاده می کرد و با تلفن همراهش، مکالمه تلفنی را ضبط می کرد.

دستیار سابق رئیس جمهور آمریکا در دسامبر سال گذشته میلادی از سمت خود در کاخ سفید برکنار شد و ادعا کرد که او در زمان حضورش در کاخ سفید از حامیان جامعه سیاهپوستان بوده است. پیشتر اعلام شد نیومن از ابتدای ماه اوت، مکالمه های صوتی متعددی از زمان حضور خود در کاخ سفید منتشر کرده است.

او مکالمه صوتی خود با جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، را در لحظه اخراج خود ضبط کرده است. جان کلی در این نوار صوتی -که به صورت مخفیانه ضبط شده است- با لحنی تهدید آمیز به اوماروسا می گوید بهتر است خیلی دوستانه اخراج خود را بپذیرد.

گفته می شود اوماروسا حدود ۲۰۰ مکالمه صوتی ضبط شده حاوی اطلاعاتی در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نزدیکانش در اختیار دارد. این موضوع باعث نگرانی مقامات کاخ سفید شده است.

اوماروسا قبل از این در مصاحبه با شبکه ان بی سی انتشار مکالمه های صوتی را اقدامی صحیح دانست. نیومن به ان بی سی گفت: هر بار که رئیس جمهور موضوعی درباره جامعه سیاهپوستان مطرح می‌کرد من آنجا حضور داشتم. چیزی که من در مدت حضورم در آنجا (کاخ سفید) متوجه شدم این بود که او (ترامپ) نسبت به موضوع تنوع نژادی بسیار دو رو برخورد می‌کند. دستیار سابق کاخ سفید، ترامپ را یک بازیگر دانست که بیشتر علاقمند است تا از سران اقلیت (نژادی) به عنوان پشتیبان استفاده کند تا اینکه از آنها برای مذاکرات جامع بهره گیرد.

برخی معتقدند انتشار بخشی از مکالمه های صوتی کارکنان کاخ سفید همزمان با تبلیغ و معرفی کتاب اوماروسا تحت عنوان «روانی: روایت یک کارمند داخلی از کاخ سفید ترامپ» به مطرح شدن او در رسانه های جمعی منجر شده است.

اوماروسا پیش از این ترامپ را به تلاش برای راه اندازی یک جنگ نژادی در آمریکا متهم کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.