حجت‌الاسلام حمید روحانی در نشست خبری با رسانه‌ها درباره مسائل سیاسی روز و تجمع اخیر طلاب در قم با بیان اینکه استکبار جهانی از مرجعیت زخم‌های بسیاری خورده است، گفت: تلاش انگلیس و آمریکا این است که آینده تشیع و مرجعیت را به عهده بگیرد و آنان اگر بتوانند چند نفر آدم های دنیا طلب و خود خواه را در حوزه ها پیدا کنند آینده تشییع را به تاریکی می‌کشانند.

 

وی افزود: دیدید که چگونه تجمع ۲۵ مرداد طلاب، خواب کسانی که به دنبال سازش با آمریکا هستند و سردمداران برجامند را آشفته کرد. جز این بود که عده ای از طلاب مظلوم به میدان آمدند تا به دولت بگویند که به کمک مردم بشتابید؟

روحانی ادامه داد: واقعیت این است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا از فیضیه انقلابی وحشت دارد. آمریکا از فیضیه ناآرام که موج هایی را برانگیزد، وحشت دارد. آمریکا فیضیه ای می خواهد که خاموش باشد، حوزه ای می خواهد که خاموش باشد و طلابی که تحت کنترل باشند.

 

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به شعار حاشیه ساز تجمع طلاب در قم، گفت: ارزنده ترین شعار این تجمع اما شعار «ای آن‌که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود که به کسانی که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته اند و قدرت مستشان کرده است، نهیب زد و هشداری بسیار اخلاقی و عظیم داد که حواستان باشد که شما نیز روزی از دنیا می روید. شما از مرحوم هاشمی رفسنجانی بالاتر نیستید که با آن دبدبه و کبکبه، عزرائیل جانش را در استخر گرفت. پس به خود آیید و حواستان باشد که همیشه در این جایگاه قرار ندارید.

روحانی ادامه داد: این یک شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی بود اما دیدیم که چگونه عده ای که زبانشان در دهان آمریکاست چنین شعاری را اینگونه تفسیر کردند که پس هاشمی رفسنجانی را کشته اند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا آیت الله مکارم شیرازی نقد رحیم پور ازغدی به حوزه را نپذیرفت و دربرابر تجمع طلاب واکنش منفی نشان داد، گفت: نظر بزرگان و مراجع تقلید به شکلی است که باید با آنان مستقیما گفت‌وگو کرد تا دید که به چه دلیلی و با رعایت چه مصلحتی این سخنان را بیان کرده‌اند، اما باید گفت که در نهایت بنا به سنت امام راحل از بزرگان انتظار می‌رود که به جوانان حاضر در حوزه های علمیه بهای بیشتری بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.