خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که استقلالی‌ها کم‌کم از وضعیت مالی خود شاکی شده‌اند و نسبت به عملکرد باشگاه اعتراض دارند. بازیکنان مدعی اند ۲۵ درصد از پول فصل قبل خود را نگرفته‌اند و امسال هم به جای ۳۰ درصد، تنها ۱۰ درصد دریافتی داشته‌اند. یکی از بازیکنان می‌گوید «تازه یک چک داده‌اند به ما برای برج ۱۲».

این روز‌ها بازیکنان استقلال دنبال کشف یک چیز هستند؛ اینکه باشگاه پول‌های خارجی را گرفته یا نه! فتحی اعلام کرد ۶۰۰هزار یورو از قبال انتقال حسینی خواهند گرفت و ۳۵۰هزار دلار هم از انتقال تیام. تازه ۳۰۰هزار دلار هم کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال بدهکار بود. اخیراً فتحی به مالزی سفر کرد و موفق شد از طریق وزارت خارجه، این پول را از کنفدراسیون فوتبال بگیرد. بازیکنان می‌گویند این پول به ایران رسیده ولی چرا به تیم تزریق نمی‌شود؟ آن‌ها البته شک دارند و دنبال یک منبع موثق هستند تا تأیید کند پول به ایران رسیده است.

حالا خبر‌های تکمیلی‌تر حکایت از اتفاقات جالب دارد. منابع خبری تأیید کرده‌اند باشگاه استقلال از ۳۰۰هزار دلار خود از کنفدراسیون، ۲۰۰هزار دلار را دریافت کرده است. AFC به باشگاه استقلال اعلام کرد ۱۰۰هزار دلار دیگر را بعد از بازی با السد قطر در اختیارشان قرار می‌دهد. با وجود اینکه پول به باشگاه رسیده، مدیران تأکید کرده‌اند نباید آن را به بازیکنان داخلی داد بلکه باید به حساب خارجی‌ها واریز شود! یک فرد آگاه در استقلال می‌گوید «خارجی‌های زیادی در تیم هستند و قرار شده این پول به همراه پول رضایت تیام و سیدمجید حسینی تنها به خارجی‌ها پرداخت شود. دلار پیدا نمی‌شود. ما حتی اخیراً برای یکی از مربیان می‌خواستیم دلار بگیریم که به سختی پیدا کردیم. به همین خاطر ترجیح باشگاه این است دلار‌ها را برای خارجی‌ها نگه دارد.»

استقلال علاوه بر شفر دستیاران خارجی‌اش را هم دارد. همچنین الحاجی گرو، نیومایر و طارق هم سه بازیکنی هستند که امسال به تیم ملحق شده‌اند. دستمزد این بازیکنان و کادر فنی روی هم بسیار بالاست. به هر حال گرانی دلار، هر روز دستمزد آن‌ها و همین طور دیگر خارجیان لیگ برتر را بالا می‌برد و باشگاه نگران آن است که مبادا دوباره پرونده برایشان در فیفا جور شود. وزارت ورزش به فتحی تأکید کرده باید دستمزد کامل خارجی‌ها را بدهند تا دیگر مشکلات گذشته تکرار نشود. به همین خاطر باشگاه می‌خواهد دلار‌ها و یورو‌ها را تنها برای خارجی‌ها نگه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.