حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا درباره وضعیت اقتصادی ایران گفت: هدف ترامپ از بیان چنین اظهار نظرهایی تحریک ایران برای انجام اقدام افراطی است. البته ایران خود را برای شرایط مختلف آماده کرده است ولی در عین حال نباید از این موضوع غافل شد که سیاست ترامپ کشاندن ایران به دام افراطی‌گری است. نباید وارد این دام شویم.

وی تاکید کرد: عدم برخورد افراطی ما با برجام و پاره نکردن آن یک مزیت به حساب می‌آید البته که در آینده باید اقدامات ما توام با حفظ منافع ملی باشد چون با رییس جمهور آمریکا طرف هستیم که می‌خواهد حرف‌های تحریک آمیز بزند. او قمارباز سیاسی است و تلاش می‌کند با عملکرد احساسی در صحبت‌هایش خود را قهرمان و پیروز نشان داده و طرف مقابل را شکست خورده قلمداد کند. حال این که موضوع ایران و مناسبات خارجی آن پیچیدگی‌های زیادی دارند. خیلی از این پیچیدگی‌ها را آقای ترامپ می داند ولی به هر حال ما نباید وارد این فضای افراطی شویم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح پشت پرده صحبت‌های ترامپ گفت: ترامپ می‌خواهد در قالب سیاست توئیتری خود را پیروز نشان داده و ما را به سمت برخوردهای افراطی سوق دهد. نباید در این زمین بازی کنیم.

فلاحت‌پیشه درباره اقدامات اروپایی‌ها برای مقابله با اقدامات آمریکا گفت: معتقدم اروپایی‌ها برای حفظ برجام جدی هستند البته اقدامات آن‌ها کافی نیست. عرصه مشخص است. یک طرف سیاست‌های تحریمی آمریکا و طرف مقابل قانون انسداد اروپاست. به میزانی که اروپایی‌ها پول می‌گذارند و سیاست‌های تشویقی را تعیین می‌کنند می‌توانند وضعیت را پیش ببرند و به منافع مالی برسند. هنوز اروپایی‌ها در این مورد خوب عمل نکرده‌اند. آن ۱۸ میلیون دلاری هم که داده شد ارتباطی به برجام ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.