عبد الرحمن الراشد در الشرق الاوسط نوشت: این مساله البته نافی درستی و عمق بحرانی که برای ترامپ ایجاد شده است، نیست. بسیاری از تحلیل ها در این مورد مبتنی بر رضایت از عزل رئیس جمهور آمریکاست، که قطعا تاثیراتی منفی بر این رسانه ها و دولتها خواهد داشت، بویژه در صورتی که پیش بینی هایشان درست از آب درنیاید.

سیاست ترامپ، بهترین سیاست آمریکا در طول سالهای اخیر برای دولتهای خلیج فارس بوده است. رسانه هایی که در جبهه مخالف آمریکا قرار دارند، گمان می کردند که دولت ترامپ کم کم عقب نشینی می کند، مواضع خود در مورد توافق هسته ای را تغییر داده، محاصره قطر را می شکند و راه حلی برای بحران یمن پیشنهاد می دهد و در مورد دو بحران سوریه و عراق بی تفاوت می شود، اما پس از گذشت دو سال، همه پیش بینیهای مخالفان ترامپ نادرست بوده است.

در مورد بحرانی که در حال حاضر ترامپ با آن مواجه است، چه می توان گفت؟ هیچ چیز قطعی نیست، اما به احتمال زیاد ترامپ در منصب ریاست باقی می ماند و اگر قرار بر برکناری او باشد، به دلایلی بسیار بزرگتر و مهمتر از آنچه ما می شنویم و می بینیم نیاز دارد.

ایالات متحده، دولت موسسات است که دشمنان ترامپ به این راحتی و بدون انجام اقداماتی طولانی، نمی توانند از آن خلاص شوند.

موضوع ترامپ یک موضوع داخلی برای ایالات متحده باقی می ماند و نمی تواند سیاستهای اصلی دولت را تغییر دهد. دوره ترامپ تا اواخر سال ۲۰۲۰ ادامه می یابد و سیاستهای او مبنی بر افزایش فشار بر ایران به شکلی بی سابقه استمرار خواهد داشت و حتی می تواند شدیدتر شود.

در تمام سالهای ریاست ترامپ، سیاست های کنونی اش ادامه دارد و به احتمال زیاد این سیاستها با اتمام دوره ریاست وی هم باقی می ماند، به این اعتبار که سیاست خارجی امریکا به طور کلی به زمان پیش از دوره دوم ریاست اوباما بازگشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.