حسینعلی حاجی دلیلگانی در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری مستند بر آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی بیان مسائل مهم کشور توسط رییس جلسه گفت: شما (لاریجانی) ابتدای جلسات هستید و صحبت می‌کنید، اما اوضاع اقتصادی مردم روشن است و کسی در این باره با مردم صحبت نمی‌کند. شفاف‌سازی هم نمی‌شود که ریشه مشکل کجاست؟ و مردم در حالت بی‌اطلاعی قرار دارند. رییس جمهور هم ظاهرا با مردم قهر است همچنان که وزرا هم با مردم صحبت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما باید به چه زبانی نیاز و گرفتاری مردم را بگوییم. نمی‌توانیم جواب آنها را بدهیم. آیا باید داد بزنیم، گریه کنیم یا استعفا بدهیم. به هرحال باید توجهی به این موضوع شود و گزارشی ارائه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شما به عنوان رییس قوه در جلسات شورای هماهنگی شرکت می‌کنید بگویید در این جلسات چه می‌گذرد؟ رییس جمهور، وزرا و دولت هم اگر برنامه‌ای دارند آن را بگویند که مردم تکلیف‌شان را بدانند و اگر برنامه‌ای ندارند از نظرات بقیه استفاده کنند.

حاجی دلیگانی با اشاره به تعطیلات پیش روی دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل یک هفته از این دو هفته را جلسه بگذاریم و دولت را دعوت کنیم. مدت‌هاست از دولت دعوت نشده باید درد دل‌ها گفته شود. هم‌افزایی ایجاد شود و برای مردم تصمیم‌گیری شود تا مردم بدانند تکلیف‌شان چیست؟ مردم ما پای نظام ایستاده‌اند و از نظام دفاع می‌کنند، ولی ما را به عنوان پیمانکار تعیین کرده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: همه نمایندگان این نگرانی را دارند و جلسات غیرعلنی هم بوده که بحث‌هایی صورت گرفته است.

لاریجانی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی که محور این موضوعات است هفته آینده به تعطیلات نمی‌روند. اگر پیشنهادی دارید آنجا مطرح کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هرحال پیچیدگی‌هایی در کار است، اما همین طرح دو فوریتی که درباره مایحتاج مردم است فردا مطرح می‌شود. این مسائل مهم است دردِدل که خاصیتی ندارد. افراد باید فعال باشند و مشکلات را کاهش دهند.

لاریجانی اضافه کرد: برای دورنمای وضعیت موجود هم جلسه‌ای با دولت تنظیم می‌کنیم تا مشکلات گفته شود. آقای حاجی دلیگانی می‌توانند بعد از ظهر در جلسه کمیسیون بودجه شرکت کنند و پیشنهادات‌شان را مطرح کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.